הרבנות על הסרת הכשרות מ'אסף הרופא': מוצא אחרון

ברבנות הראשית מגיבים הבוקר לטענות משרד הבריאות, בעקבות ההודעה על הסרת הכשרות מבית-החולים 'אסף הרופא': "ההודעה היא מוצא אחרון לאחר מיצוי כל האפשרויות" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
רופאים. אילוסטרציה, למצולמים אין קשר לנאמר (צילום: shutterstock)

ההתכתשות בין הרבנות הראשית לישראל לבין משרד הבריאות סביב ההודעה על הסרת הכשרות מבית החולים אסף הרופא בצריפין - הרביעי בגודלו בישראל, ממשיכה גם הבוקר (שישי). ברבנות דוחים את טענות משרד הבריאות וקובעים כי לא מספיק משגיח כשרות אחד שיהיה אחראי על הלכות כשרות במקום כה גדול.

בהודעה הרשמית מתעלמים ברבנות הראשית מטענות משרד הבריאות לפיהן הרבנות מגנה על רב בית החולים שפוטר. דובר הרבנות, זיו מאור אמר: "לפי מיטב ידיעתנו בבית החולים אסף הרופא פועל משגיח כשרות, אולם אין בכך כדי להבטיח את כשרות המקום. משגיח אחד אינו מספיק כדי לפקח על הכשרות במטבח המספק שלוש ארוחות ביום, בשריות וחלביות, לבית חולים שבו כ-800 מאושפזים. זאת בנוסף על מספר עסקי מזון הפועלים במקום ללא קשר למטבח בית החולים עצמו. לאור זאת עמדתנו היא כי עד למינוי רב נותן הכשר לא ניתן לסמוך על הכשרות במקום".

לטענת הרבנות, המשא-ומתן שהתנהל בינם לבין משרד הבריאות לא נשא פרי: "הודעת הרבנות הראשית פורסמה לאחר מגעים ארוכים ואינטנסיביים עם משרד הבריאות שלא נשאו פרי. הודעה מסוג זה היא מוצא אחרון לאחר מיצוי כל האפשרויות להסדרת הכשרות באמצעים אחרים. אחריות הרבנות הראשית היא להבטיח כי הציבור שומר הכשרות יוכל לצרוך מזון כשר, ואין באפשרותנו להימנע מפרסום במצב שבו חשש להטעיה, כגון זה. אנו מצפים לפתרון הבעיה בהקדם ועומדים לרשות משרד הבריאות בכל עניין בדרך לפתרון".

במשרד הבריאות הגיבו אמש (חמישי) בחריפות להודעת הרבנות הראשית לפיה בית החולים "אסף הרופא" אינו נמצא עוד תחת כשרות בעקבות אי מינוי רב לבית החולים, ואמרו כי ההודעה עלולה לסכן חיי אדם.

"בית החולים 'אסף הרופא' מקפיד על הכשרות ומפוקח על ידי משגיח כשרות של הרבנות הראשית לישראל. הודעת הרבנות הראשית תמוהה מאוד, מטעה את הציבור ועשויה לסכן חיי חולים שיסרבו לאכול, או נפגעים דתיים שיסרבו להתפנות לבית החולים בשל מצג שווא שכביכול בית החולים הפסיק להיות מפוקח על ידה", אמרו במשרד הבריאות.

"בית החולים נאלץ לסיים את עבודתו של רב בית החולים לפני כחודשיים, לאחר שנשפט על ידי בית הדין למשמעת של נציבות המדינה, ונמצא אשם במעשים חמורים. בית החולים המשיך להיות מפוקח כל העת על ידי משגיח כשרות של הרבנות הראשית וממלא מקום הרב של בית החולים. תמוה שהרבנות החליטה להוציא הודעה שכזו בשל פיטורים של רב שסרח".

בהודעת הרבנות שפורסמה אתמול בשעות הצהרים ב"כיכר השבת" נאמר כי מעתה ואילך בית החולים אסף הרופא בצריפין פועל ללא תעודת כשרות כלל, זאת לאור העובדה כי לפני כחודשיים פנה ראש אגף הכשרות הארצית ברבנות אל מנכ"ל בית החולים והסביר לו כי עליו למצוא רב מחליף, אך למרות חילופי המכתבים בין השניים, רב לא מונה. בית החולים אסף הרופא, הוא הרביעי בגודלו בישראל, ונמצאות בו כ-800 מיטות.

הרב רפי יוחאי, מנהל היחידה הארצית לאכיפת חוק הונאה ברבנות הראשית, הסביר ל"כיכר השבת" על הצעד בו נקטו ברבנות: "עצם המציאות שבה המקום נמצא ללא רב בית החולים שחלק מתפקידו הוא ביצוע השגחה, בעוד שהמקום הזה נותן מאות מנות ביום בשרי וחלבי, זו בעיה בלתי נסבלת. גם אם רב בית החולים עוזב את המקום והעסק הזה לא מטופל ולא מדווח מיידי, זאת אומרת שיש פה בעיה בהבנה מהו תפקידו של הרב ביחס למטרות השגחה".

הרב יוחאי הוסיף: "הם ניסו לומר שהם ימצאו פתרון לנושא אך לא נמצא כל פתרון, לאור זאת הוצאנו שני מכתבים בהולים לפיקוד המצב. אנחנו מבקשים שהציבור ידע על המציאות הזאת, יש שם משגיח אחד ללא פיקוח של אף אחד ולמעשה זה לא מספיק, כי במקום כזה ענק חייבים צוות שלם של משגיחים".

זיו מאור, דובר הרבנות הראשית אמר ל"כיכר השבת" כי "ההתרשמות שלנו מהתכתבות בינינו לבין בית החולים היא שההנהלה לא מבינה את החשיבות של העניין ואת המשמעות שלו עבור החולים המאושפזים במחלקות".

בבית החולים טענו מאידך כי מונה ממלא מקום לרב הקודם וכי יצא מכרז לבחירת רב חדש. "הדבר לא הובא לידיעתנו ואנו מוחים על כך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר