מחאת דב גילהר: "משרד להכשרת שרצים" ברחבת העירייה

ברחבת עיריית בני ברק הוקם מבנה העשוי בד ועליו שילוט "המשרד להכשרת השרץ". מדובר במחאת ערוץ 10 נגד בנייה לא חוקית בעיר. דב גילהר: "בעירייה לא התרגשו מהמחאה" (ארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המצלם)

סכנת הבנייה בבני ברק: עוברי אורח שעברו הבוקר (חמישי) בסמוך לבניין העירייה ברחוב ירושלים בבני ברק, הבחינו במחזה לא שגרתי: מנוף עם חדר עשוי בד וברזלים ועליו שלט מחאה "המשרד להכשרת שרצים" הוצב ברחבת העירייה. ל"כיכר השבת" נודע כי מדובר במחאה נגד הבנייה בעיר העשויה לכאורה לסכן חיי אדם.

מעוררי המחאה הם מגישי, מפיקי ועורכי פינת "ביורוקרטיה" שתשודר בתוכנית "המגזין" במוצאי השבת הבאה. לדבריהם, ישנה בעיה שצוברת תאוצה בעיר החרדית בני ברק ולפיה בעלי דירות הצרות מלהכיל את כל המשפחה, הופכים את הסוכה שנבנתה בלי יסודות באדמה ובאופן מסכן חיי אדם, לחדר ילדים.

דב גילהר, מגיש הפינה, הסביר ל"כיכר השבת" על המחאה: "הסיפור שאנחנו עושים בתוכנית ביורוקרטיה הוא על מבנים לא חוקיים בבני ברק שאנשים מקימים לעצמם חדרים הבנויים על ברזל בשביל סוכה ובהמשך הם הופכים זאת לחדר. מי שעובר או מתגורר מתחת זה נמצא בסכנה".

המגיש מסביר מה הוביל אותם למחאה: "בכתבה אנחנו מציגים סיפור על אדם שהמתגורר ברחוב סומך בעיר בני ברק, לפני חצי שנה בנו חדר תלוי באוויר והוא הגיע לעירייה והסביר כי המבנה לא חוקי, בהתחלה אמרו לו בסדר והוציאו צו הריסה, אבל אז בהוראה של מאן דהוא בעירייה הוחלט להקפיא את צו ההריסה".

גילהר מסביר כי בתוכנית מובא תיעוד של אחד הבכירים בעירייה הטוען כי בעירייה לא מייחסים חשיבות לנושא: "מדובר בדבר מסוכן כי המבנה הוקם ללא יסודות באדמה אלא על ברזלים דקים ואם רכב נתקע בו בטעות הכול קורס. לך תדע כמה ילדים ישנים שם באותו הזמן. כשאנחנו באנו לעירייה אמר לנו אחד מהבכירים שם "בעיריית בני ברק לא עושים עניין מ- 8-9 מטר".

"בגלל זה החלטנו להקים חדר באוויר בצמוד לעירייה, זהו "המשרד להכשרת השרץ". אם הכול בסדר ואפשר לבנות כמה שרוצים ואיך שרוצים בכל מקום אז בסדר - הקמנו משרד מאותם חומרים שנבנים החדרים עליהם אנחנו נאבקים". הוא מסביר.

אחרי כמה שעות של מחאה, לגילהר וצוותו ישנה מסקנה: "בעיריית בני ברק היה נראה שאף אחד לא התרגש מזה, אף אחד לא אמר לנו להוריד את החדר. כנראה שבאמת הנושא לא מפריע לאף אחד שם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר