הצעת חוק: חובה לציין תאריך עברי ברשיון נהיגה

חבר הכנסת אלעזר שטרן הציע לחייב לציין את התאריך העברי על גבי רישיון נהיגה. בצעד נדיר, חברי הכנסת החרדים התגייסו לתמוך בהצעת שטרן: "הקוד המאחד יהודים" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
רישיון נהיגה (משרד התחבורה, ערוץ הכנסת)

בצעד נדיר, תמכו חברי הכנסת החרדים בהצעת חוק של ח"כ אלעזר שטרן, לפיה תהיה חובה לציין את התאריך העברי על רשיון הנהיגה.

ח"כ יעקב אשר צידד כאמור בהצעה, "אני רוצה לשבח את הצעת החוק של חבר הכנסת שטרן, ולא יוצא לי פעמים רבות לעשות זאת" אמר ח"כ אשר. "אבל אני חושב שאחד הדברים שמאחדים את כל עם ישראל, אלו הדברים המיוחדים שנצרבו בעבר שלנו, במסורת שלנו, והתאריך היהודי, ההלכתי, הוא אחד מהם. אני מצטרף לדעתם של אחרים, שהיה צריך להחיל חובת ציון זאת בהרבה מקומות ובהרבה מסמכים רשמיים, כדי שכל ילד וילדה במדינת ישראל ידעו שיש גם תאריך עברי".

רישיון נהיגה (משרד התחבורה)

לדברי אשר: "ישנם מקומות בעולם כולו, באירופה, במקומות נוספים, כאשר רוצה יהודי להיכנס לאתר היסטורי יהודי רשמי, קבר מסוים, בתי כנסת עתיקים ופעילים, האפשרות היא להיכנס דרך קוד, והקוד הוא תאריך עברי מסויים שרק היהודים בקיאים בו. זהו ה'קוד' היהודי, הקוד המאחד יהודים בכל העולם מאירופה מאסיה ומאמריקה. זהו דבר חשוב, יהודי, ועלינו לשמר זאת"

"קיומנו כיהודים וכעם מחייב קודים" אמר אשר והוסיף התייחסות אקטואלית: "למשל 'קוד' התפילה. אנחנו רואים בימים קשים אלו בכל רחבי הארץ, דתיים וחילונים, מסורתיים וחרדים, כולם בתפילה אחת, בתפילה שלא משתנה זה דורות. כולנו מתפללים לחזרת בנינו לשלום, וכולנו בשפה אחת, בשפה שהיא חלק מהקוד שלנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר