הפיצוץ בגבול הצפון: "כל האוטו עף"

מוחמד קראקרה, בן 13 מעראבה, הוא הנער שנהרג בפיצוץ היום בגבול סוריה. אביו, שנפצע באירוע: "זה היום הראשון שלו בחופשה והוא הגיע איתי לעבודה - זה נגמר באסון" (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
זירת הפיצוץ בגבול סוריה (צילום: מתוך ynet. וידאו: עידו ארז - ynet)

מוחמד קראקרה, בן 13 מעראבה, הוא הנער שנהרג הבוקר (ראשון) בפיצוץ רכב ליד מוצב תל חזקה שבגבול סוריה. הוא ההרוג הישראלי הראשון בגבול סוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים במדינה לפני כשלוש שנים.

קראקרה התלווה לאביו בעבודתו כעובד קבלן של משרד הביטחון ביום הראשון של החופש הגדול. כאמור, הטיול הזה נגמר באסון.

אביו, נהג מכלית מים, נפצע באורח קל-בינוני בפיצוץ. יחד איתו נפצעו שני בני אדם נוספים. הפצועים פונו לבית החולים רבקה זיו בצפת ורמב"ם בחיפה. מצבו של אחד הפצועים קשה, שני האחרים נפצעו קל עד בינוני.

אביו של קראקרה, המאושפז בבית החולים רבקה זיו בצפת, אמר: "הבן שלי גסס מול העיניים שלי. אני לא רוצה לחזור לעבודה הזאת. הוא היה מאוד שמח כשהסכמתי לקחת אותו, והשמחה הזו נגמרה באסון".

רעייתו הוסיפה: "אני לא יודעת איך אתמודד עם האובדן. אני מקווה שלאף משפחה לא יקרה דבר כזה, כי אף אחד לא יכול להתמודד עם מוות כזה".

בפיצוץ נפצע שלומי חזן, בן 36 מבית שאן, ששחזר את שאירע: "ישבתי באוטו ומאחוריי ישבו במשאית אבא והבן שלו. פתאום הרגשתי שכל האוטו שלי עף. הורדתי את החגורה וברחתי מהאוטו לכיוון השיחים. כשהסתכלתי אחורה, ראיתי את הבן של הבחור מהמכלית מים. זה היה מחזה קשה. אז פרצה אש בשיחים, וברחתי משם".

זירת הפיצוץ הבוקר (צילום: אביהו שפירא - ynet)

לדבריו, "לא היו שום התרעות, שום דיבורים, שום כלום. הצבא כל הזמן היה נוכח לידינו. לדעתי זה טיל לאו, פצצת מרגמה או משהו כזה". לדבריו, זו הייתה הפעם הראשונה שאביו של הנער שנהרג הביא את בנו לעבודה: "הבן אדם הזה המון שנים עובד איתנו. זה קשה".

במקביל, בצה"ל ממשיכים לחקור את האירוע, כאשר עדיין נבדקת האפשרות שמקור הפיצוץ במטען חבלה, אם כי אחר הצהריים התחזקה ההערכה שירי טיל נ"ט או פגז גרם לפיצוץ.

צה,ל הגיב בירי טנקים לעבר מוצבים בתוך השטח הסורי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר