מפתה הפלסטינים: "במערכת הביטחון תומכים ביוזמה לפרס כספי למוצא החטופים"

היזם שהחל בגיוס כסף בניסיון לפתות פלסטינים למסור מידע על מקום הימצאם של שלושת בני הישיבה החטופים, מספר כי קיבל תמיכה של גורם ביטחוני להליך, ומאמין כי יצליח (אקטואלי)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
כרזה למען הנערים שנחטפו (צילום: פלאש 90)

חטיפת תלמידי הישיבה: יומיים לאחר הפרסום ב"כיכר השבת" על יוזמה של אדם פרטי להעניק פרס כספי בסך חצי מיליון שקלים למוצא שלושת החטופים, גורמים במערכת הביטחון שוחחו עם היזם ואמרו לו כי ליוזמה יש חלק בלתי נפרד במאמצים לשובם של החטופים, וכי הם מקווים כי הפרס הכספי יהווה תמריץ למציאתם.

מתן נחמני, יוזם הפרויקט, אישר את הפרטים בשיחה עם "כיכר השבת": "אנחנו יצרנו קשר עם גורמי הביטחון בכדי להתחיל וליישם את הנושא הזה בצורה מסודרת מולם. הבנתי מאחד הגורמים הביטחוניים כי ליוזמה הזאת יש מקום בהחלט ויש לה סיכוי לעזור, ולכן הם משתפים איתנו פעולה. ברגע שנסיים לגייס את הסכום של הפרס, נתחיל בשיתוף פעולה מלא אתם".

השיחה עם הגורמים במערכת הביטחון הגיעה בזמן בו גולשים רבים תקפו את יוזמי המבצע בטענה כי מערכת הביטחון, בדומה למתרחש במוקד 100 של המשטרה, עלולה לקבל לא מעט דיווחי שווא.

"אנשים יצרו איתנו קשר ואמרו לנו "תראו מערכת הביטחון תהיה מוצפת בכל מיני ידיעות שווא", אז באמת יצרנו קשר עם מערכת הביטחון ובדקנו איתם שזה בסדר וקיבלנו מהם גושפנקה למבצע", אומר נחמני.

"אנחנו מקבלים קצת תגובות ציניות ושאלות מאנשים שלא טורחים לקרוא את כל ההגדרה של המבצע", מספר היוזם. לדבריו ישנם הטוענים כי היוזמה עלולה לעודד טרור, "אנשים שואלים למשל, האם אין כאן עניין של פדיון שבויים יותר מדמיהם, כי אנחנו בעצם מעודדים טרור בזה שאנשים אחר-כך ירצו לקבל פרס כזה".

נחמני משיב לחוששים: "ההסבר הפשוט הוא שבאמת אנחנו עומדים על משא ומתן של אלפי מחבלים ובמצב כזה חצי מיליון שקל שבכלל נועד להלשנה על טרור ולא יינתן לטרוריסטים, אין בכלל עניין כזה אלא יש כאן התגייסות של פדיון שבויים אמתי".

נחמני סבור כי אזרחים פלסטינים יאותו לשתף פעולה עם היוזמה משום שחייהם קשים: "המציאות היום בשטחים אומרת שיש בעיה מאוד גדולה ויש סכסוך מאוד גדול בין הפלגים הפלסטינים, אני מאמין שבנאדם שהוא מרגיש שהוא מדוכא על ידי חמאס ושהרקמה הטבעית של חייו נפגעת, הוא צריך רק תמריץ לעזור לו להתחיל את חייו מחדש, אני מאמין שבנאדם כזה יפנה אל כוחות הביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר