אייל יפרח כתב שעות לפני הירצחו: "צריך לדעת מה תכלית האדם בעולמו"

איריס יפרח, אמו של אייל הי"ד, חשפה במהלך השבעה בפני כמה מהמנחמים את יומן חייו של בנה, בו כתב בין היתר שעות לפני הרצח: "צריך לדעת מה תכלית האדם בעולמו" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
אייל יפרח הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)

מטלטל: משפחות החטופים אמנם קמו מהשבעה על בניהם שנרצחו אבל ככל שהימים עוברים, הציבור נחשף לעוד סיפורים רוחניים עם אמונה אדירה, סיפורים מרגשים ורווי משמעות.

במהלך ימי השבעה חשפה איריס יפרח, אמו של אייל הי"ד, בפני כמה מהמנחמים את יומן חייו של בנה הנרצח.

באותו יומן נהג אייל הי"ד לכתוב על כל צעד ושעל בחייו, כך יצא ששעות קודם החטיפה אייל התיישב בספסל בבית המדרש בישיבה והחל לכתוב ביומן משפטים באמונה, שמאוחר יותר יעלו סימני שאלה האם הוא חש כי משהו רע עתיד להתרחש.

אריה שכטר, אחד המנחמים, סיפר ל"כיכר השבת" על המשפטים המצמררים אותם כתב אייל הי"ד שעות לפני חטיפתו: "היא (אמו של החטוף. צ"ג) הראתה לי את היומן שבו הוא היה כותב דברים מידי יום, גם בזמן שלמד בישיבה ולא היה בבית. שעות קודם החטיפה הוא כתב ש'בנאדם סובל והוא עסוק בשרידה שלו לחיים או למוות' וש'צריך לדעת מה תכלית האדם בעולמו'.

בימי השבעה התברר כי אביו של החטוף לא ידע שבנו כותב יומן ואילו האימא כן ידעה. בשבעה הביאו להם את היומן. זה ריגש אותה. על היומן עצמו, מסביר המנחם כי "זהו יומן בכתב ידו - שם הוא היה כותב עדכונים שוטפים על חייו. מאוד מעניין לקרוא את זה. זה מרגש".

על עצם המשפטים אותם כתב הנרצח בטרם נרצח, אומר המנחם כי אולי הוא חש שעתיד להתרחש הגרוע מכל: "הוא כתב דברים כאלה שכותב אותם בנאדם שהוא ברמה רוחנית גבוהה וחושב על הרוחנית שלו. אולי ראה משהו שעתיד לקרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר