הנער הפלסטיני שנרצח יוכר כנפגע פעולות איבה

הנער הערבי מוחמד אבו חדיר בן ה-16 שנרצח לפי החשד על ידי שלושה יהודים, יוכר כנפגע פעולת איבה. המשמעות: תגמולים מהמדינה והנצחה במסגרת אירועי יום הזיכרון (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
מוחמד אבו חדיר (פלאש 90)

משרד הביטחון החליט להכיר בנער הערבי מוחמד אבו חדיר בן ה-16, שנרצח על-פי החשד על-ידי שלושה יהודים תושבי הבירה ובית שמש, כנפגע פעולות איבה. ההחלטה הגיעה לאחר הגשת כתבי אישום נגד החשודים ברצח.

בעקבות ההכרה, הנרצח יונצח במסגרת יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ולנפגעי פעולות האיבה ובאנדרטת חללי פעולות האיבה בהר הרצל בבירה. כמו כן, משפחתו תזכה לתגמולים מהמוסד לביטוח לאומי.

לבית משפט המחוזי בירושלים הוגש ביום חמישי כתב אישום נגד חוטפיו ורוצחיו של הנער הערבי מוחמד אבו חדיר. כתבי האישום הוגשו נגד שני נערים ומבוגר אחד, השלושה בעלי זהות חרדית וחובשי כיפה שחורה.

מלבד האשמת רצח, מואשמים השלשה בניסיון חטיפה לשם כליאה, תקיפה הגורמת חבלה של ממש וניסיון הצתה בגין ניסיון חטיפה של ילד בן 7.5 משכונת בית חנינא, אירוע שהתרחש יום קודם לכן. השלשה הואשמו גם בניסיון לשרוף מכוניות של פלסטינים והצתה מכוונת של חנות בכפר חיזמא.

היועץ במשפטי לממשלה יהודה ויינשטין צירף לכתב האישום הודעה אישית שלו בה הוא כתב כי מדובר: "במעשה חמור ומזעזע, שבוצע על רקע גזעני כנגד נער חף מפשע. אני מבקש להביע את צערי העמוק על מעשה אכזרי זה, הנוגד את המוסר האנושי הבסיסי".

השלשה הודו במהלך חקירתם כי ביצעו את מעשה הרצח כנקמה על רצח שלושת הנערים אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל הי"ד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר