קבלנים מתלוננים: עיריית בני ברק לא משלמת בזמן

התאחדות בוני הארץ שיגרה בימים האחרונים מכתב מחאה חריף לעיריית בני ברק בטענה כי היא משלמת לקבלנים לאחר חמישה חודשים. העירייה: "איננו רואים בכך כל חריגה" (בארץ)

שאול כהנא | כיכר השבת |
עיריית בני ברק (צילום: פלאש 90)

האם עיריית בני ברק אינה משלמת לקבלנים בזמן? התאחדות בוני הארץ שיגרה בימים האחרונים מכתב מחאה חריף לעיריית בני ברק בעקבות מכרז שיפוץ והרחבת מבני ציבור, שפרסמה העירייה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים.

הקבלנים טוענים כי על פי תקנון המכרז תוכל העירייה לשלם לקבלן המבצע בתוך חמישה חודשים מיום סיום העבודה.

לטענתו של שחף (שפי) דוד, סמנכ"ל ההתאחדות ומנהל אגף תשתיות ובנייה חוזית, ששיגר את המכתב למזכיר העירייה, על פי המכרז יבוצע התשלום במשך 90 יום ממועד שאישר המנהל מטעם העירייה לגזברות כי יש לבצע התשלום - תהליך כשלעצמו אורך חודש־חודשיים.

"הקבלן משלם לספקיו, קבלני המשנה שלו ולעובדיו בדרך כלל באופן מידי והתנאי שלכם יוצר בעיה חמורה לקבלנים", כתב דוד.

על פי הדיווח ב'דה מרקר', ציין עוד דוד כי על פי ההוראות שלהן מחויבים משרדי הממשלה ורשות מקרקעי ישראל, מתקיים התשלום במסגרת זמנים של שוטף + 38 יום לכל היותר.

גורמים העוסקים בנושא מציינים שלא מדובר רק בחריגה של עיריית ב|ב אלא בחריגה כללית של כלל הרשויות המקומיות שלהן לא נקבעו תנאים מחייבים לעמידה בהסדרי התשלום כפי שנקבע עבור משרדי ממשלה ושאר הגופים הציבוריים.

בעיריית בני ברק לא נשארים חייבים ומגיבים לטענות באומרם כי "תנאי התשלום בעירייה קיימים מזה שנים רבות, ואיננו רואים בשוטף פלוס 90 יום כל חריגה. יש רשויות וגופים ציבוריים ופרטיים שתנאי התשלום שלהם הם שוטף פלוס 120 או 150 יום. היו גופים שנתנו תנאים טובים יותר, אך הם התקשו בתשלומים הסדירים, ולכן אנו מעדיפים לעשות הכל לעמידה בתנאי התשלום הכלולים במכרזים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר