שר שלום ג'רבי: "ארגון בצלם חצה את הגבול"

לאחר החלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שקבעה שארגון השמאל הקיצוני "בצלם" יוכל לקלוט פעילים מטעם ה"שירות האזרחי", אומר מנכ"ל המנהלת כי בכוונתו לבדוק כיצד יוכל ליישם את החלטתו לביטול השירות בארגון (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שר שלום ג'רבי (צילום: פלאש 90)

לאחר החלטת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה שקבעה כי ארגון השמאל הקיצוני "בצלם" יוכל לקלוט פעילים מטעם ה"שירות האזרחי", אומר היום (שני), מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי, שר שלום ג'רבי, כי בכוונתו לפעול לפי ההחלטה אך בד בבד לבדוק גם כיצד יוכל ליישם את החלטתו לביטול השירות.

"בימים הקרובים יתקיימו דיונים בנושא אישור הפעלת מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בארגון בצלם, ובמסגרתם נביע את עמדתנו. כמובן שרשות השירות הלאומי-אזרחי היא רשות ממשלתית, וכמנכ"ל הרשות אפעל בהתאם להנחיות היועץ המשפטי לממשלה". אמר.

לדבריו, עמדתו היא כי מי שמדבר נגד מדינתו לא יוכל ליהנות ממנה. "בדיונים שיתקיימו, אסביר את עמדתי לפיה השכל הישר קובע כי ארגון המסית בזמן מלחמה כנגד חיילי צבא ההגנה לישראל, וכנגד מדינת ישראל, לא יוכל באותה עת ליהנות מסיוע וממימון מהמדינה בהפעלת מתנדבי השירות הלאומי-אזרחי בשורותיו".

"אין כאן עניין פוליטי ואין כאן קשר לימין ולשמאל, אלא הבנה פשוטה כי לא ייתכן שהמדינה תממן את המסיתים כנגדה וכנגד חייליה". הוסיף.

"ישראל היא מדינה דמוקרטית, ויש בה מקום למגוון דעות ולביקורת, ואני גם מברך על כך שיש ביקורת - זוהי נשמת אפה של מדינה דמוקרטית". כתב ג'רבי והבהיר, כי גם לביקורת דמוקרטית יש גבול. "אני מאמין שבמקרה של פעילות 'בצלם' בחודש האחרון, נחצה הגבול בין ביקורת לגיטימית לבין הסתה. בשעת מלחמה, בה לדאבוננו נהרגים חיילים וישנם מאות פצועים, וכאשר מיליוני ישראלים מכלל המגזרים - יהודים וערבים כאחד - שוהים במקלטים, לא יתכן שהרשות, כגוף מטעם מדינת ישראל, תממן מתנדב בארגון שמסית נגד הצבא והמדינה, וקובע שצה"ל - שהוא הצבא המוסרי בעולם - מבצע פשעי מלחמה".

כזכור, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה דינה זילבר השעתה אתמול את החלטת ג'רבי, שהודיע כי לא יאפשר פעילות של "השירות האזרחי" במסגרת ארגון "בצלם", וכתבה כי "על פני הדברים ההחלטה אכן מעלה שאלות משפטיות לא קלות, הן בנוגע לסמכות קבלת ההחלטה והן בנוגע להליך בו התקבלה."

"הנחיתי את מר ג'רבי כי עד לקיומו של הדיון ולהכרעה בסוגיה יש להשעות את ההחלטה ולא לנקוט בפעולות כלשהן מכוחה, לרבות הקפאת כל פעולות שננקטו לביטול שירותו של המתנדב הנוכחי בארגון 'בצלם'".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר