רקטה פגעה בבית ריק בגליל המערבי

רקטה אחת לפחות נורתה מדרום לבנון ופגעה בבית ריק בגליל המערבי. תושבים שמתגוררים באזור דיווחו כי שמעו שני פיצוצים. עוד הערב: דיווחים על פגיעה ישירה בבאר שבע (חדשות)

נפילת רקטה בגליל (צילום ארכיון: פלאש 90)

אחרי האזעקות שנשמעו הערב (שבת) בגוש דן, הופעלו הסירנות גם בעכו ובכמה יישובים בסביבה. מצה"ל נמסר כי רקטה אחת לפחות נורתה מדרום לבנון, למרות שתושבים שמתגוררים באזור דיווחו כי שמעו שני פיצוצים. בהמשך נמסר כי הרקטה פגעה בבית ריק באחד היישובים בגליל המערבי. בשעות הערב המאוחרות הייתה לפחות נפילת רקטה אחת בבאר שבע ובודקים אם היו עוד.

זו אינה הפעם הראשונה במהלך מבצע צוק איתן שבה נורתה רקטה מתחום לבנון לעבר ישראל. בימים הראשונים של המבצע התפוצצה רקטה ליד מטולה. סוכנות הידיעות הלבנונית הרשמית דיווחה בעקבות הירי שהיה ב-11 ביולי כי ב-6:30 שוגרו שתי רקטות מאזור הכפר חאסבייה שבדרום לבנון. לפי הדיווח, נעשה ניסיון לשגר מאזור עין ערב, אבל היא התפוצצה בשטח לבנון בשל תקלה טכנית. כוחות ביטחון בלבנון הגיעו מיד למקום ופתחו בחיפושים אחר היורים.

בעקבות הירי שהיה בחודש יולי הודיע צבא לבנון כי נורו שלוש רקטות לעבר ישראל במהלך הלילה מאזור חצביא ומרג' עיון. במהלך הסריקות נמצאו כני שיגור עם שתי רקטות נוספות מוכנות לירי. הן פורקו על ידם. צה"ל ביצע ירי ארטילרי לאזור בעקבות השיגור ואין נפגעים.

ירי לים ולאשקלון

מוקדם יותר הערב יורטה רקטה שנורתה למרכז. גם לאזור אשקלון נורו כמה רקטות במהלך היום, חלקן יורטו אולם רסיסי היירוט הסבו נזק לבניין באשקלון. מוקדם יותר הצהירה הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, כי "לפני זמן קצר ירינו פעם נוספת לעבר אסדות הקידוח מול חופי עזה". גם בשבוע שעבר, לטענתם, הם ירו לאזור.

בעבר הארגון ניסה לירות לעבר אתרים אסטרטגיים נוספים של ישראל, בהם דימונה ונמל התעופה בן גוריון. אחת מהרקטות שירה חמאס התפוצצה ביהוד, סמוך לשדה התעופה, ובעקבותיה החליטו כמה חברות תעופה זרות לעצור את טיסותיהן לישראל לכמה ימים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר