מנהל הדף בפייסבוק טוען: "הפתקים מהכותל מפוברקים"

דף הפייסבוק "פתקים שמצאתי בכותל", עורר סערה כשנטען כי הוא חושף פתקים שאנשים הטמינו בכותל המערבי. כעת, מנהל הדף החליט לסוגרו וטוען: "הפתקים מפוברקים" (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: נועם רבקין פנטון / Flash90)

אחרי שעורר סערה ברשת החברתית פייסבוק בעקבות הדף "פתקים שמצאתי בכותל" שפתח, שעיקרו לחשוף פתקים אישיים אותם טמנו אנשים אלמוניים בתוך אבני הכותל המערבי, והביא להגשת תלונה במשטרה נגדו, מנהל הדף החליט לסגור את הדף וטוען כי הפתקים הם פרי מוחותיהם הקודחים שלו ושל חבריו.

בהודעה שפרסם הוא נימק את הסיבות לכך: "פתחנו את העמוד הזה לפני שנה כעמוד סאטירי לכל דבר כשכל התוכן - הפתקים, מפוברקים ונכתבו על ידנו. בהתחלה העמוד צבר לייקים אבל לאחרונה הוא הפך ויראלי יותר מיום ליום".

"לא היה פה פתק אחד אמיתי ולכן גם לא תמצאו אנשים שיעידו שאלו פתקים שלהם, כי זה יהיה שקר, גם נופר מהפתק המפורסם לא באמת קיימת ולא באמת נסעה לאילת. תקראו אותם, הפתקים די מפגרים (חלקם מאוד). העמוד הגיע למיצוי ולכן החלטנו לסיים את פעילותו", הוסיף.

מנהל הדף ביקש להתנצל בפני אותם אלו שנפגעו: "אנחנו מתנצלים בפני כל אלו שנפגעו בשם אומה שלמה, לאלו שמצאו נכון לשקר ולהגיד שהם מצאו פתקים שהם כתבו או שדודה שלהם כתבה, מתנצלים אם בזבזתם את הזמן להתלונן עלינו. מתנצלים גם בשמם של כל האנשים שמרגישים בנוח לאיים באלימות פיזית".

סגירת הדף מגיעה לאחר הדיווח ב"כיכר השבת" כי בלשכת רב הכותל הרב שמואל רבינוביץ הגישו תלונה למשטרה בגין חילול המקום הקדוש ופגיעה ברגשות המתפללים המבקרים בו.

הרב רבינוביץ הביע זעזוע מהתופעה ואמר כי "מנהג הטמנת הפתקים בכותל הוא מנהג עתיק. חשיפת פתקי התפילה היא מעשה נבלה של הפרת הברית האינטימית שבין אדם לבוראו".

"הכותל הוא מקום ציבורי, ועל כן אין דרך לאכוף כל העת את השמירה על פרטיות הפתקים. זוהי אחריותו האישית של כל אדם לכבד ולשמור על כבודם של המתפללים ועל פרטיות תפילתם", הוסיף הרב.

"איך אנו נראים בפני אומות העולם כאשר אנו מתייחסים כך אל המקום הקדוש שלנו?", תהה הרב והביע תקווה כי מפעיל הדף בפייסבוק יחזור בו ויבקש סליחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר