ירושלים: טעות בניווט כמעט הסתיימה בלינץ'

משפחה שעשתה את דרכה מהכותל המערבי בירושלים נקלעה למארב מתוכנן בשכונת ואדי ג'וז: "חטפנו אבנים מכל כיוון. הבת שלי שנהגה התעשתה, שמה גז ועלתה על המדרכה" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
צעיר ערבי מיידה אבנים (צילום ארכיון: הישאם רימאווי / פלאש 90)

מסלול מסוכן: טעות בתכנת הניווט כמעט ועלתה בחיי משפחה שהגיעה בטעות אל שכונת ואדי ג'וז בירושלים. המשפחה עשתה את דרכה אל ביתה לאחר שערכה תפילה בכותל המערבי. פנייה אחת לא נכונה הביאה אותם לשכונת ואזי ג'וז בירושלים, שם נקלעה המשפחה למארב מתוכנן של צעירים ערבים שיידו לעברם מטר אבנים ובלוקים שניפצו את שמשות הרכב. למזלם, האירוע נגמר בפציעה קלה בלבד של אב המשפחה.

"הגענו בסביבות השעה 18:15 לאזור הכותל. אנחנו לא ירושלמים ולכן נעזרנו בתכנת ניווט שאמרה לנו לפנות ימינה - ופנינו ימינה. בשניות הראשונות הכול היה בסדר", סיפרה הבוקר אם המשפחה בשיחה עם ynet. "הבת שלי שירתה במודיעין, היא קוראת ומדברת ערבית. היא אמרה לנו 'איזה מצחיק הכול בערבית', אבל אני התחלתי להילחץ. זה היה רחוב צר ואנשים התחילו להסתכל עלינו במבטים של 'מה נכנסתם לכאן? מה אתם עושים כאן?', אמרתי להם 'אנחנו לא אמורים להיות פה'. הילדה שלי שנהגה ברכב נכנסה קצת ללחץ והחלטנו לנסות לצאת משם בשקט".

נראה כי המארב היה מתוכנן, זאת לאחר שנוצר פקק ובמקביל החלו יידויי האבנים. "לפנינו היו שתי מכוניות שנסעו. לפתע ניגש ילד אחד, בערך בן 12 לחלון של בעלי שישב מצד שמאל. אמרתי לבעלי 'אל תפתח לו את החלון', והילד החל לדפוק על החלון תוך כדי נסיעה. בעלי פתח את החלון ובאותה שנייה החלו צרחות ברחוב. באותו רגע פתאום נהיה פקק יזום של שלוש מכוניות. הם פשוט עצרו לפנינו בלי סיבה ומשם הלבנים החלו לעוף עלינו".

לדבריה, "הראשונה פגעה בשמשה האחורית וניפצה אותה, זה היה שוק. לא האמנתי שזה קורה לנו. עוד אבן עפה על השמשה של בעלי שישב מאחורי הבת שנהגה ופצעה אותו בפנים. לבנה שלישית נכנסה דרך השמשה המנופצת מאחורה ופגעה במשענת ראש של חבר של הבן שלי שהצטרף אלינו".

רק בעזרת תושייה רבה נחלצה המשפחה. "בשנייה הראשונה הבת שלי שמה 'פרקינג' אבל אז התעשתה תוך רגע, שמה גז, עלתה על מדרכה וחצתה את הפקק כמו גדולה. היא נסעה על המדרכה תוך כדי שאני עם המשטרה פשוט צורחת על הקו. כולם באוטו צרחו, היה פחד. אמרתי למוקדנית במשטרה 'אני לא יודעת איפה אני נמצאת ואיך אני יוצאת מכאן'. ניסיתי לומר לה מה הרחוב והיא אמרה לי 'אל תיסעי דרך הרחוב הזה, הוא מסוכן'. רק התפללתי לראות משהו שמזכיר יהודים, שוטר שלקח את הטלפון אמר לנו לנסוע לאורך הוואדי ושם אחרי מספר דקות ראינו את המג"בניקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר