"די להתבוללות" על שטר ה-50 שקלים החדש

על שטר החמישים שקלים החדש מופיעה דמותו של שאול טשרניחובסקי שהתחתן עם נוצריה וסירב לגיירה. כעת, מתרחבת לה יוזמה לחתום על השטר החדש "די להתבוללות" (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: להב"ה)

מדינת היהודים הנציחה מתבולל: אזרחי ישראל נחשפו בשבוע האחרון לשטר החדש של החמישים שקלים ועליו מופיעה דמותו של שאול (סאול) גוטמנוביץ' טשרניחובסקי, שהתחתן עם נוצריה וברבות השנים סירב לשכנע אותה להתגייר כפי שביקש ממנו הרב הראשי דאז.

שאול התחתן כאמור עם מלניה קרלובנה, אישה נוצרייה שנהגה להשתתף בטקסים דתיים של הכנסייה ובשלב מסוים אף עברה להתגורר עם בתם איזולדה, בבית הפטריארך היווני של סן סימון בירושלים, לאחר זמן גם טשרניחובסקי הצטרף אליהן. את טקס הלוויה שלה בבית הקברות הנוצרי בחיפה, ניהל כומר פראבוסלבי.

ברבות השנים ניסו לא מעט רבנים לדבר על ליבו שיפעל לגיירה ביניהם היה הרב הראשי דאז, הרב הרצוג והרב הצבאי הראשי הרב שלמה גורן, אך תחנוניהם לא הועילו.

בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה העוסק במניעת התבוללות, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "תראה, לא להשתמש בשטר הזה הייתי יכול לומר אבל אף אחד לא יעשה זאת. אני ראיתי כמה אנשים שחתמו על השטר הזה 'די להתבוללות' ואני חושב שזהו פתרון טוב".

"אני חושב שזו בושה שמדינת ישראל בחרה להנציח על השטר שלה דווקא מתבולל", קובל גופשטיין ומוסיף כי "לא חסרים רבנים ואנשי רוח אמיתיים שאפשר לשים אותם על השטרות".

לדבריו, "הבעיה של האיש שמופיע בשטר היא שהוא לא רק אשכנזי אלא גם מתבולל. חבל שלא נשמע קול זעקה בנושא הזה. צריך לדעת מי הם הדמויות האמיתיות שראויות לחיקוי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר