רופא מתמחה מישראל הצטרף לדאעש ונהרג

רופא בדואי משבט אבו אלקיעאן שבנגב, שהתקבל לאחרונה לעבוד בבית החולים ברזילי באשקלון וב'סורוקה' בבאר שבע, עזב את ישראל, הצטרף לארגון דאעש ונהרג (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: מתוך יוטיוב)

רופא בדואי מתמחה משבט אבו אלקיעאן שבנגב, שהתקבל לאחרונה לעבודה בבית החולים ברזילי באשקלון, עזב את ישראל והצטרף לשורות ארגון המדינה האיסלמית (דאעש) ובמהלך הלחימה שם הוא נהרג.

עת'מאן עבד אלקיעאן, סיים את לימודי הרפואה בירדן ולאחר שעבר את הבחינות המתאימות הוא החל לעבוד בבית החולים. בשבועות האחרונים אבדו עקבותיו והוא לא התייצב לעבודה בבית החולים.

הנהלת בית החולים הגישה תלונה רשמית למשטרת ישראל ואלו בדקו היכן נעלם. בבדיקות התברר כי הוא הצטרף לארגון הטרור הרצחני.

מבית החולים נמסר בהודעה רשמית אודות המקרה כי "הסטאזר עת'מאן עבד אלקיעאן סיים את לימודי הרפואה בירדן ולאחר שעבר את בחינות ההסמכה לקבלת רישיון זמני במדינת ישראל, התחיל בפברואר לבצע סטא'ז במרכז הרפואי ברזילי. הוא בחר לבצע חודש בחירה בבית החולים סורוקה והיה אמור להתחיל במאי 2014. בחודש זה אבדו עקבותיו והוא לא התייצב בבית החולים סורוקה. גורמי ביטחון פנו אלינו וחקרו לגביו ואז נודע לנו שהוא בחר להצטרף לשורות דאעש".

לפני כמה שבועות פורסם דבר מותו בקרבות בעיראק של אחמד חבשי, גבר ישראלי-ערבי בן כ-23 מאזור נצרת שהצטרף לארגון הטרור הקיצוני דאעש בתחילת השנה.

בעקבות מות בנו, מפציר האב בצעירים אחרים שלא לנקוט באותה דרך: "על הצעירים ללמוד לקח בחיים שמעשים כאלו לא עוזרים להם בחיים. הכול שטויות. אין דברים כאלו בדת שלנו".

בחודש הקודם, הרשיע בית משפט שלום בחיפה צעיר ישראלי שהצטרף לארגון הקיצוני, וקבע כי מעשיו היוו סיכון לביטחונה של ישראל. הצעיר, תושב אום אל פאחם בשנות העשרים לחייו, נסע בחודש ינואר האחרון לסוריה והשתתף באימונים לצד פעילי ארגון הטרור. הפרקליטות הודיעה כי יתכן ותבקש להטיל עליו עונש של מאסר בפועל.

בכתב האישום נגדו נטען כי הוא וחבריו הסתננו לסוריה באמצעות מבריחי גבול, במטרה להצטרף למורדים בשלטון אסד ולסייע להם במלחמה נגדו. לאחר שהצטרפו ליחידה של מורדים חמושים שכונתה "צבא מוחמד" ועברו אימונים גופניים, הם גוייסו לארגון דאעש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר