הימין הקיצוני נגד הראשון-לציון

האיסור לעלות להר הבית: הנשיא ריבלין מחזק את הרב יצחק יוסף

אחרי שהראשון-לציון הגאון רבי יצחק יוסף הזהיר מפני עלייה להר הבית, התקשר אליו נשיא המדינה וחיזק את ידיו. ובינתיים: בציונות הדתית תוקפים בחריפות את הראשל"צ. הגר"י יוסף שוחח לפני זמן קצר עם הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגר"ש עמאר, בכדי לנסות ולהרגיע את הרוחות. השניים סיכמו כי בימים הקרובים יוציאו מכתב משותף האוסר על עלייה בהר הבית (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
מחזק, הנשיא ריבלין והראשל"צ הרב יוסף (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

איסור עלייה להר הבית: הראשל"צ ונשיא בית הדין הרבני הגדול הגאון רבי יצחק יוסף בחר לנצל את הלוויית הבחור שלום אהרון בעדני הי"ד, כדי לחזור ולהבהיר את דעת ההלכה לפיה חל איסור חמור לעלות להר הבית, ובטח שלא להתגרות במוסלמים שנמצאים במקום.

הרב יוסף אמר: "כאן המקום לעורר את הציבור, להפסיק את הסתה הזו, שאנשים עולים להר הבית ועוברים על כרת. מכאן תצא הקריאה שאסור לכל יהודי לעלות להר הבית ולא לעשות תסיסה אצל הערבים, השונאים שלנו, המחבלים".

הגר"י יוסף בחר לתקוף את רבני הציונות הדתית שמתירים את העלייה להר ואמר: "אי אפשר לחלוק על כל גדולי הדור, אי אפשר שרבנים מליגה ג' - ד' יחלקו על כל גדולי הדור".

ל"כיכר השבת" נודע כי הגר"י יוסף שוחח לפני זמן קצר עם הראשון לציון ורבה של ירושלים, הגר"ש עמאר, בכדי לנסות ולהרגיע את הרוחות. השניים סיכמו כי בימים הקרובים יוציאו מכתב משותף האוסר על עלייה בהר הבית.

דבריו של הגר"י יוסף גרמו לזעם אצל גורמי ימין שהעזו לפתוח את פיהם על הרב הראשי לישראל. יו"ר 'הבית היהודי' השר נפתלי בנט אמר: "לא, כבוד הרב הראשי. דם יהודים נשפך כי ערבים רצחו אותם".

ח"כ אורית סטרוק מחתה על דברי הרב יוסף: "צר לי על הדברים. אני מוחה הן על האשמת יהודים במעשי ההסתה והרצח של המחבלים הערבים, והן על הפגיעה בכבודם של גדולי רבני הציונות הדתית, שהעולים להר הבית בטהרה פועלים לאור פסקי ההלכה שלהם".

הר' דוד סתיו, שהפסיד בבחירות לרבנות הראשית, אמר: "מבלי להיכנס לעמדה ההלכתית של ההיתר לעלות להר בימינו ומבלי לקבוע עמדה הלכתית בדבר: גדולי התורה של הציונות הדתית אינם זקוקים להכשר והסכמות של אף אחד.במקום להאשים את הרוצחים, האצבע מופנית אל הקורבנות. לומר שכשרבנים נכנסים למקומות בהם אין מיתה בידי שמים זו זריית חול בעיני הציבור".

לעומת זאת, נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בחר להתקשר לגר"י מיוסף ולחזק את ידיו: "יש לעשות הכל על מנת להרגיע את הרוחות הסוערות בירושלים", אמר לו.

יצוין, כי לפני כשנתיים חתם מרן פוסק הדור הגאון רבי עובדיה יוסף זצוק"ל על מכתב נגד העליה להר הבית: "הנני מוצא לי חובה קדושה להעיר את לבבכם כי איסור גמור הוא על-פי ההלכה לעלות להר הבית, ואיסור זה היה פשוט וברור מקדם קדמתה, והדבר נאסר על-ידי כל גדולי ישראל".

"אך בהיות ובתקופה האחרונה כל מיני ארגונים קוראים אל הציבור לעלות אל הר הבית, הנני לגלות בזה דעת תורה, כי האיסור בתוקפו עומד, ואיסור מוחלט לעלות אל הר הבית בזמן הזה", נכתב במכתב עליו חתום מרן הגר"ע זצ"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר