ועדת השרים אישרה: חוקי הכנסת יחולו גם ביו"ש

ועדת השרים לחקיקה אשרה את חוק הנורמות, הקובע כי חוקי הכנסת יחלו גם ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. אורי אריאל: המתיישבים הם בסדר רק בשביל למות ולא לחיות? (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: Alex Kolomoisky - פלאש 90)

ועדת השרים לענייני חקיקה אשרה הבוקר (ראשון) את 'חוק הנורמות' שיזמו חברי הכנסת דוד רותם ואורית סטרוק, הקובע כי חוקי הכנסת יחלו גם ביהודה, שומרון ובקעת הירדן.

שרי 'יש עתיד' ויו"ר הוועדה ציפי לבני הצביעו נגד, לימור לבנת נמנעה ויצחק אהרונוביץ בחר שלא להצביע.

במהלך הדיון התפתח עימות קולני בין השרים אורי אריאל וציפי לבני שהתנגדה לחוק. אריאל צעק לעברה: "אל תפריעי לי תני לי לסיים את דבריי. לעיתים זה נשמע כאילו המתיישבים הם בסדר בשביל לשלם מיסים, להלחם ולמות אבל לא בשביל לחיות".

"תפסיקו עם ההתחמקויות המיותרות. חובות אתם יודעים לבקש אבל כשזה מגיע לזכויות יש המון נימוקים נגד. זה מבייש את המושג מדינה יהודית ודמוקרטית. בעיניי זה יותר מבושה וחרפה", הוסיף אריאל.

יו"ר ועדת החוקה של הכנסת ח"כ דוד רותם, שכאמור היה מיוזמי החוק אמר לאחר האישור: "מאות אלפי ישראלים מצביעים לכנסת אבל חייהם מנוהלים לא על ידה, אלא ע״י אלוף פיקוד המרכז. חוקים חשובים רבים כמו שרותי רפואה והצלה, נגישות נכים ואיכות סביבה לא חלים באזורים אלו. מטרת החוק היא לאפשר נורמאליות ביו"ש והוא צעד ליצירת שיוויון בחייהם של כלל אזרחי ישראל בכל רחבי הארץ".

יו"ר מרצ זהבה גלראון אמרה בתגובה כי "הכנסת מבקשת לקחת על עצמה את סמכותו של המפקד הצבאי בשטחים, שהוא הריבון בשטח הכבוש, ולהחיל על ההתנחלויות את הנורמות הנוהגות בשטחי מדינת ישראל הריבונית. זה מנוגד לחלוטין להוראות הדין הבינלאומי שישראל קיבלה על עצמה. מי שבחר לגור בהתנחלויות ידע שמדובר בשטח כבוש. עכשיו הוא מבקש לעשות סיפוח דה-פקטו של השטחים תוך החלת החוק רק על המתנחלים, מה שמייצר מדיניות של אפרטהייד והפליה בין דם לדם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר