פצוע בפיגוע בגוש עציון: "ראיתי מחבל עם סכין ורצתי לעברו"

שי כץ, אחד מהפצועים בפיגוע הדקירה בגוש עציון, שיחזר את רגעי האימה: "הבנתי שמשהו קורה. עצרתי את הרכב וראיתי את המחבל עם הסכין. רצתי לעברו והוא דקר אותי". צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
שי כץ משחזר את רגעי האימה (צילום: גיל יוחנן - ynet)

שי כץ (50), אחד מהפצועים בפיגוע הדקירה הערב (שני) בגוש עציון, שיחזר על מיטת חוליו בבית החולים את רגעי האימה.

"בסביבות 16:45 הגעתי לצומת בדרכי לבקר את אמי בבית החולים. הבחנתי במכוניות עומדות ובאנשים צועקים. הבנתי שמשהו קורה", סיפר כץ. "ראיתי מחבל עומד עם סכין בטרמפיאדה ולידו צעירה כורעת. ירדתי מהרכב, התחלתי לצעוק אליו ולהתקרב לעברו. הוא התלבט אם לרוץ אחרי או אחרי אדם אחר, ובשלב כלשהו הוא החל לרוץ אחרי.

"הסתובבתי והתחלתי לרוץ על מנת להרחיקו מהמקום וגם כדי לא להיפגע. הסתכלתי אחורה וראיתי שהוא מדביק אותי. התחלתי להסתובב ולהיאבק בו. קיבלתי ממנו סכין בלחי ובמותניים ואז הגיע למקום בחור שריסס אותו בגז. הוא ככל הנראה הבין שיהיה לו קשה מול שנינו, חזר לטרמפיאדה והחל לרדוף אחרי אדם נוסף.

רגע פיגוע הדקירה בגוש עציון

"המאבטח החל להיאבק בו שם והצליח להחזיק לו את היד עם הסכין. למקום הגיע מאבטח נוסף, הכוונתי אותו ואמרתי לו שיירה במחבל ושייזהר על המאבטח הראשון שנאבק עמו. ברגע שהשניים התרחקו אחד מהשני הוא נטרל את המחבל", תיאר כץ.

כזכור, באירוע נרצחה דליה למקוס שהייתה בתחנת האוטובוס במקום. המחבל, מאהר אל-השלמון מחברון, מזוהה עם הג'יהאד האיסלאמי וריצה בעבר חמש שנות מאסר בישראל בגין יידוי בקבוק תבערה על כוח צה"ל.

לאחר האירוע התברר כי הוא ניסה בתחילה לדרוס את האנשים שהיו בתחנת האוטובוס אך הוא נתקע עם רכבו בעמודי ברזל שהיו במקום. לאחר מכן הוא יצא מרכבו והחל לדקור תושבים שהיו במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר