המונים ליוו את דליה למקוס הי"ד בדרכה האחרונה

מאות בני משפחה, חברים ואישי ציבור ליוו את דליה למקוס הי"ד שנרצחה באכזריות על ידי בן עוולה. אחות הנרצחת: "אני רוצה לצרוח - אל תפסיקו לנסוע בטרמפים" • צפו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
הלווית דליה למקוס הי"ד (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

דליה למקוס (26) שנרצחה אתמול הובאה הבוקר (שלישי) למנוחות בבית העלמין בתקוע. מאות בני משפחה, חברים ואישי ציבור ליוו את הנרצת הי"ד למנוחתה האחרונה.

אחות הנרצחת סיפרה על השיחה האחרונה שהייתה לה עם אחותה ואמרה: "אחרי שדקרו אותך ולא הצלחת להנצל אני רוצה לצרוח. לצרוח לאבא, לצרוח לאמא, לשושנה, לאליעזר, לצרוח למרים, לצרוח לחגי, לצרוח לאומה שלי, לאומה כולה ובעיקר לעצמי: אל תפסיקו לנסוע בטרמפים. אל תתנו להם את התענוג הזה. אל תעצרו את החיים שלכם".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין ספד לנרצחת: "את קורבנו של עם המתעקש לשום אל מולדתו למרות הכל. אדלשטיין התייחס לעובדה שדליה ניצלה בעבר מפיגוע דקירה לא רחוק מהמקום בו סיימה את חייה ואמר כי "השטן לא הצליח בפעם הראשונה, והופיע שוב אתמול, במלוא כיעורו והמאכלת בידו".

עוד הוסיף יו"ר הכנסת לגבי הרוצח, כי "חבל שהשומר שירה בו - פיספס בכמה סנטימטרים... גם למשלחיו אין לי מה לומר. אבל מול השיח הזה, הריק והמנוכר, המאשים את הנוסעים בטרמפים, כאילו הרוצח עצר בתחנה ושאל את העומדים בה אם הם מחכים להסעה מסודרת או לטרמפים - יש לי מה לומר. אני עמדתי בתחנה הזאת, וגם ילדי. גם נכדי וניני יעמדו בה, והסיבה היחידה שיזיזו אותה היא בגלל שהיישוב אלון שבות יגדל, ותקוע תגדל. זו התשובה שלנו לטרור"

"הפתרון לטרור הוא להגדיל את הישוב אלון שבות, שבסמוך לו התקיים הפיגוע". קבע אדלשטיין.

אביה של דליה, נחום, ספד לה ואמר: "המחבל לא הבין דבר אחד, שלא יצליח לשבור את עמידתנו ואת השייכות שלנו לארץ".

בהודעה לעיתונות ששיגר אורי לופוליאנסקי יו"ר 'יד שרה', הארגון בו התנדבה למקוס הבטיח להגשים את חלומה למקוס: "הבקר אנו מלווים למנוחת עולם את דליה למקוס ז"ל, קרבן של רצח מתועב וטרור עיוור וחסר רחמים. דליה היתה בדרכה למשמרת הערב בסניף יד שרה בתקוע. אחד מ-104 סניפים המאויישים על ידי כ-6000 מתנדבים בכל רחבי ישראל. דליה היתה נכונה לאייש במסירות ובהתמדה את משמרת ערב. היא נפלה בדרכה למילוי שליחות אנושית ומוסרית: לתת. לכל אדם. בכל שעה. בכל מקום.

"ליד קיברה אנו אומרים: נמשיך בעז"ה למלא בנחישות ובדבקות את מורשת היהדות לעזור לכל אדם ולממש את חזון יד שרה: שיפור איכות חייהם של המתמודדים עם קשיי תפקוד הנצרכים לסיוע רפואי סיעודי . גל הטרור המוטרף הפוקד אותנו לא יעצור את מורשת החסד והאיכפתיות לגורלו של האדם הזקוק לסיוע.

"לדליה היה חלום והיתה משאלה: להסיע את ציוד רפואי שיקומי ישירות לביתם של המתגוררים באזור בו התנדבה. לחסוך להם במצוקתם את הדרך. היא החלה לעשות זאת בכוחותיה ובריכבה שלה. אנו ביד שרה, ביחד, נהפוך את חלומה למציאות ונמשיך להרחיב את מעגל העשייה לטובת הרבים כפי שאנו עושים בכל חלקי הארץ הזאת, במרכז ובפריפריה ולכל מגזרי הציבור"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר