משחזרים את הפיגוע: "הוא הלך לקראת המחבלים וחטף יריה"

בבתי החולים מאושפזים חמישה פצועים מהטבח בבית הכנסת, חלקם משחזרים את שאירע: "אריה קופינסקי הי"ד היה איש גדול, הוא הלך לקראתם אבל גם קיבל ירייה" (בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

‪אינתיפאדה בירושלים • הטבח בבית הכנסת: בבתי החולים בירושלים מאושפזים עדיין חמישה פצועים מתוך שבעה שנפצעו בטבח המחריד השבוע בבית הכנסת "קהילת בני תורה" בשכונת הר נוף בירושלים ורופאי בתי החולים נלחמים על חייהם.

דוברת בית החולים "הדסה עין כרם" מסרה ל"כיכר השבת" כי בבית החולים מאושפזים ארבעה מפצועי הפיגוע. שני פצועים מאושפזים במחלקת טיפול נמרץ, כשהם במצב קשה אך יציב.

פצוע נוסף מאושפז ביחידה לטיפול נמרץ ומצבו בינוני וכי הוא נמצא בהכרה. פצוע אחר - פרמדיק מד"א אשר נפגע במהלך פינוי הפצועים לבית החולים, מאושפז במחלקה הכירוגית מאושפז במצב קל.

הפצוע החמישי מאושפז בבית החולים "שערי צדק" בירושלים. דוברת בית החולים אמרה הבוקר בשיחה עם "כיכר השבת" כי מצבו של הפצוע בינוני וכי הוא מאושפז במחלקה אורתופדית.

הניצול בפיגוע שנפצע ומאושפז בבית החולים, הרב שמואל גולדשטיין ראש חבורה בישיבת מיר, שחזר את שאירע בשיחה עם "ישראל היום": "הייתי בבית הכנסת ופתאום התחילו היריות והמתפללים נפלו על הרצפה. מרדכי רץ החוצה והתקדמתי לכיוונו, ואז הגיע המחבל שפצע אותי".

משפחתו מספרת כי הבן מתמודד באופן מפליא עם הטראומה וכי הוא כבר שב לספסל הלימודים וזאת בכדי להחזירו מהר לשגרה.

מתפלל אחר יוסף פוסטרנק שחזר אף הוא את שאירע: "היה בחור שזרק כיסא לעברם והיו כמה מתפללים שהיו קרובים אליהם וניסו לדחוף אליהם שולחנות אבל כל מי שהיה קרוב נפגע מייד מהיריות ומהסכינים".

לדבריו, אחד ההרוגים ניסה להתעמת גם הוא אך נהרג במקום. "אריה קופינסקי הי"ד היה איש גדול, הוא הלך לקראתם אבל גם קיבל ירייה". לדבריו, "חוץ מהנשק היה למחבל גם סכין ענק של שוחטים, מה אפשר לעשות".

בפיגוע שנמשך שבע דקות, נהרגו חמישה בני אדם: הרב משה טברסקי הי"ד, בן 59; הרב אריה קופינסקי הי"ד, בן 43; הרב קלמן זאב לוין הי"ד, בן 55; הרב אברהם שמואל גולדברג הי"ד, בן 68 והשוטר הדרוזי, זידאן סייף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר