למרות הסכנה: בכניסה ליישוב בית חלקיה עדיין לא הוצב רמזור

כמעט שנה חלפה מהתאונה הקטלנית בכניסה לישוב בית חלקיה שבה נהרג תלמיד ישיבה, רמזור שאמור למנוע תאונות מסוג זה עדיין לא הוצב והצומת ממשיכה לגבות קורבנות (חדשות)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
צומת בית חלקיה (צילום: ארכיון כיכר השבת)

למרות שחלפה כמעט שנה מאז התאונה הקטלנית בכביש הכניסה לישוב בית חלקיה שבה נהרג תלמיד ישיבה, רמזור שאמור למנוע תאונות מסוג זה לא הוצב וזאת בשל בירוקרטיה מדאיגה בין הגורמים הרלוונטיים שאמורים היו לספק מענה מיידי לכביש הדמים.

עד שאלו יואילו להציב את הרמזור הכביש ממשיך לגבות חיי אדם. אמש (ראשון) התרחשה בצומת תאונה קטלנית שגבתה את חייו של ישיש בן 80. כמה שעות קודם לכן התרחשה תאונה קשה שכתוצאה ממנה נפצעו כמה בני אדם במצב קל עד בינוני. אלו פונו לבתי החולים לקבלת טיפול רפואי.

הסיבה לאי הצבת הרמזור והטיפול בכביש המסוכן נובעת בעקבות וויכוחים שונים בין הגורמים הרלוונטיים. במועצה המקומית טוענים כי ישנו מכרז במשרד התחבורה שעתיד לקבוע מי הקבלן שיבצע את העבודות בכביש וטרם נמצא כזה.

במשרד התחבורה טוענים כי המכרז יפורסם בחודש הבא. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר ל"כיכר השבת": "המכרז יפורסם בחודש הבא ובעוד חודשיים כבר נראה את הכלים בשטח".

חבר הכנסת ישראל אייכלר קבל על כך ואמר ל"כיכר השבת" כי "חבל שהביורוקרטיה במדינה והתהליכים נמשכים כל כך הרבה, וזה לפעמים עולה בחיי אדם ובנפגעים. היה צריך להציב את הרמזור מיד אחרי התאונה ההיא".

אייכלר מספר כי "רק בשבוע שעבר נפגשתי עם הנהלת משרד התחבורה העליתי שוב את הנושא של הצבת הרמזור בצומת חלקיה, הזכרתי שבחנוכה יחול שנה למותו של הבחור. מנכ"ל משרד התחבורה הודיע כי האישורים להצבת הרמזור ניתנו וזה יוצב בתקופה הקרובה".

אלי אסקוזידו, ראש מועצת נחלק שורק, אמר בתגובה ל"כיכר השבת": "עדיין לא התחילו לעבוד שם לצערי. ישבנו עם הגורמים הרלוונטיים והמועצה לקחה על עצמה את עלות כל התכנון והמתכננים סיימו את עבודתם".

לדבריו, "התוכנית מאושרת לעבודה וכרגע צריך לבחור קבלן שיבצע את השטח. בחברה האחראית מע"צ התחייבו כי עד ה-1 בדצמבר הם ימצאו קבלן שיתחיל את עבודתו".

ראש המועצה קובל על כך ואומר כי "מדובר בביורוקרטיה ארוכה ועצובה ובלתי הגיונית והיא לא חוסכת בחיי אדם בלשון המעטה וזה עצוב. כל זאת למרות שלקחנו את עלות התכנון עלינו המועצה. הם אומרים כי במידה ולא היינו נוטלים על עצמנו את התקציב הסיפור היה לוקח שנה נוספת".

"אני לא מבין מדוע הקבלן לא מגיע עם הפועלים ומתחיל לבצע עבודות בשטח, למה כל דבר לוקח כל הרבה זמן. כל חודש אני מקיים בנושא ישיבת סטטוס, אני מביא לפגישה את כל הגורמים הרלוונטיים ולמרות הכול הטיפול לוקח זמן רב", הוסיף ראש המועצה.

בתחילת השנה התרחשה תאונה הקטלנית בכביש הכניסה לישוב בית חלקיה, סמוך לישיבת בעלזא, שהביאה לפטירתו של תלמיד הישיבה הבחור יוסף יונה רוטנר ז"ל בן ה-15, כשחצה את הצומת בדרכו להשתתף באירוע משפחתי.

כבר אז נשמעו דברי ביקורת חריפים מצד חברי הכנסת החרדים שאף קיימו דיון בוועדה לביקורת המדינה ולמרות זאת כפי הנראה לא הוסקו מסקנות מידיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר