הסופה הגדולה

הנזקים: 17 אלף בתים נותקו מחשמל, עשרות עצים קרסו

הסערה הגדולה ברחבי הארץ מביאה לנזקים כבדים. כ-17 אלף בתי אב ברחבי הארץ נותקו במשך שעות מחשמל, זאת בעקבות נפילות של מתח גבוה ונמוך וקריסת עצים על עמודי חשמל. מאז תחילת המערכת נערמו בחרמון עד 90 ס"מ שלג, בירושלים - פחות מ-5 ס"מ בלבד (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
הפסקת חשמל (ארכיון: Abed Rahim Khatib /Flash90)

הסערה הגדולה הגיעה: לאחר מספר ימים בהם חזאים ניבאו סופה גדולה שנמצאת בדרך לישראל, הגיעה היום (רביעי) "הסערה הגדולה" לה חיכו כולם; עם שלג בצפון ובהרי המרכז, גשמים כבדים ברחבי הארץ שלוו ברוחות עזות וסופות רעמים וברקים, חסימות כבישים והצפות.

האירוע הקשה ביותר ביום הראשון לסופה הוא מותו של הנער משה פרץ ז"ל, תושב העיר החרדית ביתר עילית, שנהרג בתאונת דרכים קשה שהתרחשה הצהרים בין אוטובוס לרכב פרטי בכביש 375. אביו נפצע באורח בינוני.

צילום: פלאש 90)

למרות התחזיות המוקדמות, בירושלים התאכזבו מכמות השלג שנרשמה בשעות הצהריים והערב. מאז תחילת המערכת נערמו באתר החרמון עד 90 ס"מ שלג, ברמת הגולן 40 ס"מ, בצפת ובחברון כ-10 ס"מ ובירושלים פחות מחמישה ס"מ בלבד.

כמויות הגשמים שירדו היום היו מרשימות במיוחד: צפת עם 72 מ"מ, עכו 61, חיפה וראשון לציון 55 מ"מ, רמת הגולן עם 48 מ"מ, תל אביב 37 מ"מ, ירושלים 32 מ"מ, אשדוד עם 29 מ"מ, בכנרת 28 מ"מ ובערד 5 מ"מ.

מה יקרה מחר? בבתי הספר, הגנים ומעונות היום באזור הצפון לא יתקיימו לימודים. בבירה ירושלים עדיין לא התקבלה החלטה האם לפתוח את מוסדות הלימוד מחר וההחלטה תתקבל רק בשעה 06:00.

בנוסף, משטרת ישראל תודיע מחר בבוקר האם היא פותחת מחדש את הכבישים המובילים לירושלים - כביש מספר 1 ו-443. כמו כן, ההחלטה על פתיחת צירים שונים באזור הצפון תתקבל מחר.

התחזית לימים הקרובים

מחר, יום חמישי, השלג ייחלש. גשם מקומי קל יוסיף לרדת מצפון הארץ ועד מרכז הנגב. הרוחות ייחלשו בהדרגה והטמפרטורות ימשיכו להיות נמוכות מהרגיל לעונה. בלילה קיים חשש להיווצרות קרח בכבישים.

ביום שישי לקראת הבוקר יתחדש השלג והוא יירד לפרקים בעיקר בהרי המרכז, כולל בירושלים. בלילה יתמעטו הגשמים והשלגים במידה ניכרת, כאשר גשם מקומי יירד בעיקר במרכז הארץ ובדרום.
הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות ובלילה קיים חשש להיווצרות קרח בכבישים.

ביום שבת בבוקר הטמפרטורות יהיו נמוכות במיוחד. במהלך היום תחול עלייה קלה בטמפרטורות. בשעות אחר-הצהריים יתחדשו הממטרים באזור הצפון והמרכז והם ילוו בסופות רעמים, משבי רוח חזקים וברד, בהרי הצפון ייתכן שלג. במהלך הערב הגשם יתפשט גם לאזור הדרום. קיים חשש לשיטפונות בנחלי המזרח והדרום.

ביום ראשון יירד גשם מקומי במרכז הארץ ובדרום. הגשם ייחלש בהדרגה וייפסק עד לשעות הערב.

במשך שעות: 17 אלף משפחות נותקו מחשמל

כ-17 אלף בתי אב נותקו בשעות הערב מחשמל, עובדי חברת החשמל עובדים מסביב לשעון בכדי להחזיר את זרם החשמל לבתים, כך נמסר מהחברה. "בעקבות אירועי מזג האוויר יש תקלות ברחבי הארץ בעיקר בנתניה, פתח תקווה, רעננה, רחובות, ראשון לציון, אשדוד ואשקלון. מדובר על כ- 17,000 בתי אב ללא חשמל" נאמר.

השלג בירושלים (פלאש 90)
למרות התחזית המבהילה, השלג לא נערם עד כה בירושלים בצורה משמעותית (צילום: פלאש 90)

עוד נמסר מהחברה: "זמן ממוצע לטיפול בתקלה עומד על כשלוש עד ארבע שעות" בחברה הודיעו כי "צוותי החברה פרוסים בשטח ומטפלים בכל התקלות בהקדם האפשרי. אנו מודים לציבור על הסבלנות והסובלנות".

גולשי "כיכר השבת" מוזמנים לשלוח תמונות וסרטוני וידאו מהסופה הגדולה

>>> למייל האדום - הקליקו כאן <<<

כוחות גדולים של משטרה פועלים לאורך כל שעות היממה ברחבי הארץ ומסייעים לתושבים. במוקד 100 התקבלו מאתמול בשעה 15:00 ועד כה מעל ל-30 אלף פניות. מדובר בכמות כפולה לעומת ממוצע של יום שגרתי.

ברקים במודיעין (צילום: ניר חמו)

בנוסף לכך, למרכז המידע הארצי בנושא הסערה התקבלו ביממה האחרונה כ-37 אלף פניות. (מספרו של מרכז המידע: 1-700-705-100).

מהמשטרה נמסר כי "השוטרים בשטח פועלים מסביב לשעון על מנת לשמור על הכבישים פתוחים, עד כמה שניתן, בדגש על כניסות ויציאות מהערים ולכבישים הראשיים. לרשות השוטרים עומדים עשרות גוררים, מפלסות שלג ומפזרי מלח. כמו כן, שוטרים רבים פרוסים לאורך הצירים ומסייעים לנהגים".

צפת בלבן (צילום: תמיר אנגל)

במשטרה שבו וביקשו מהנהגים להימנע מנסיעות שאינן הכרחיות: "אנו שבים ופונים לציבור הנהגים בבקשה להימנע מנסיעה שאינה הכרחית. במקומות רבים יש הצטברות של שלג או קרח על הכביש, העשויה לגרום לתאונות דרכים".

עוד הוסיפו המשטרה: "נהג אשר נתקע עם רכבו בדרך מתבקש להיצמד לשול הכביש על מנת לאפשר למפלסות לפנות את הצירים, להתקשר למוקד 100 ולהמתין ברכב עד להגעת ניידת משטרה שתסייע לו".

(צילום: פלאש 90)

חלק מהאירועים ברחבי הארץ בעקבות הסופה הגדולה: גבר ניסה להתקין שלט בכניסה לבירה, אולם נפל בעקבות הרוח ונפצע באורח בינוני. שני בני אדם נפצעו באורח קל בתאונת שרשרת באזור בית חורון. גבר נפצע קל מפגיעת ברק בחצור הגלילית, ובחולון נפגעו שלושה בני אדם מקריסה של גג מבנה מסחרי על כלי רכב.

בגוש דן ובשרון חלו הפסקות חשמל בעקבות הסערה. גם בשכונת בבלי בתל אביב ובאזור הבורסה ברמת גן חלו ניתוקים. צוותים של חברת החשמל הוקפצו למקום וההערכה היא כי החשמל ישוב לפעול תוך שעה קלה. בתל אביב נפלו עשרות עצים רמזורים ותמרורים בעקבות הסופה.

צילום: פלאש 90

(עודכן לאחרונה: 23:50)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר