המטפלות הפרטיות: הורו לנו לסגור בימי השלג ללא כיסוי ההוצאות

המטפלות במשפחתונים הפרטיים בירושלים סגרו בהוראת העירייה בימי השלג, אך לטענתן, התנאים שלהן פחותים מיתר המעונות והן לא מקבלות כיסוי של הוצאות הסגירה (אקטואליה)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(צילום אילוטרציה: נתי שוחט, פלאש 90 - למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה)

ירושלים חוזרת לשגרה היום (ראשון) אך בעלות המשפחתונים הפרטיים יוצאות למאבק נגד משרד הכלכלה והעירייה, בעקבות סגירת המשפחתונים בימי השלג, וזאת ללא כל כיסוי ההוצאות על הסגירה שנכפתה עליהם.

נטלי מוקואס, רכזת המשפחתונים בכוח לעובדים בו מאוגדות המטפלות, אמרה ל"כיכר השבת" כי "כבכל שנה אין לעיריית ירושלים מדיניות מסודרת ביחס משפחתונים".

לדבריה, "עד יום שלישי בשעה 23:00 לא ידעו המטפלות והורים לכ-1,200 פעוטות, האם המשפחתונים יפתחו או לא, וזאת בניגוד למסגרות האחרות לרבות מעונות היום".

"ההחלטה הסופית הטילה את האחריות על המטפלות הן תחלטנה האם לפתוח או לא. האם יכולה המטפלת להחליט בעצמה האם לסכן את הילדים במזג אויר כזה?", תהו המטפלות.

בעקבות לחץ איגוד המטפלות, ומעורבות פז כהן יו"ר ארגון ההורים העירוני, החליטה העירייה להכיל את החלטת הסגירה גם על המשפחתונים.

לפני כחודש וחצי הודיעה העירייה למטפלות כי עליהן לפצות את ההורים במידה ויסגרו המשפחתונים בשל מזג האוויר. "משרד הכלכלה והעירייה מגלגלים את האחריות למשפחתונים מאחד לשני", מסבירה סיגלית עשור, מטפלת וחברת איגוד המשפחתונים. "אנו קוראים לרשויות לקחת אחריות על המשפחתונים אחת ולתמיד ולהשוות את תנאינו לאילו של מעונות היום, ולא רק בימי שלג".

כ-3,400 מטפלות מפעילות את המשפחתונים של משרד הכלכלה. המשפחתונים פועלים בבתיהן של המטפלות, לרוב באזורי הפריפריה. פעילות המשפחתונים מסובסדת על ידי משרד הכלכלה על פי רמות ההשתכרות של ההורים. בכדי לשמור על איכות הטיפול, נתונות המטפלות לביקורת ולהנחיות הקפדניות של המשרד.

בעיריית ירושלים הפנו אותנו למשרד הכלכלה שמסרו כי "עוד אין הנחייה בנדון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר