קבר יוסף: התפילה על אורי אורבך הפכה להספד לזכרו

בשעות הלילה הגיעו עשרות אנשים לקבר יוסף למעמד שתוכנן כתפילה לרפואתו של אורי אורבך ז"ל אך הפך לעצרת זיכרון, בהשתתפות הרב שמואל אליהו ופוליטיקאים (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
(מועצה אזורית שומרון)

בלילה שאחרי מסע הלווייתו של השר אורי אורבך ז"ל, הגיעו עשרות בני אדם לקבר יוסף הצדיק שבשכם בכדי למעמד שתוכנן לתפילה לרפואתו אך הפך לעילוי נשמתו.

הרב שמואל אליהו, רב העיר צפת, אמר לנוכחים: "זכינו להיות בקבר יוסף עכשיו. זה פלא גדול. להגיע לקבר יוסף לאחר ששנים התפללנו לחזור למקום הזה. אנו בטוחים כי עוד נגיע לכאן גם באור יום כמו בני מלכים ולא כגנבים בלילה. הרב הזכיר את יציאת מצרים ואמר: "כל גאולה מתחילה בלילה ואז מגיעה ליום ועל כן אנו מתפללים לה' שנזכה לבוא למקום הזה מתוך שמחה וגם נזכה לבוא לבית המקדש לא כגנבים בלילה אלא כבעלי הבית בשמחה ובהצלחה גדולה".

בצלאל סמוטריץ סיפר על היום המורכב אשר עבר על חברי הבית היהודי: "באנו ישירות מהלוויה לשומרון. מדובר בתהליך לא פשוט ובאבדה גדולה עבור כל אחד מאיתנו".

ח"כ מוטי יוגב אמר: "אנחנו נמצאים בקבר יוסף הצדיק שבזכותו עם ישראל נמצא כאן בשכם, בזכותו אנו חוזרים לשכם ובזכותו עוד נחזור לשכם. בזכות יוסף הצדיק, עם ישראל יחזור לשכם לכל רוחב אצרנו ונבנה את כל יהודה ושומרון, הנגב והגליל מן הים ועד הירדן. תהיה ריבונות וקוממיות של עם ישראל בארצו".

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה אמר: "אנחנו רואים פה את המוני בית ישראל מגיעים לקבר יוסף. יוסף הצדיק הוא הגוף המאחד את כל עם ישראל סביבו ובזכותו כל הגויים הכירו במעלתם של עם ישראל. הכניסה הזו תוכננה במטרה להתפלל לרפואתו של השר אורי אורבך ז"ל. לצערנו לא זכינו ולכן אנו מתפללים לעילוי נשמתו של השר. אורי באמת אהב את ההתיישבות, הוא היה פה בקבר יוסף ומאד השתדל לסייע לעם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל.

מ"מ ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "אנחנו לא חשבנו שהערב הזה יהפוך לסיטואציה עצובה ולא פשוטה כל כך. הערב תוכנן להיות ערב של תפילה של חברי כנסת וחברים של השר אורי אורבך לרפואתו אך לצערנו היום, קיבלנו את הבשורה המרה כי ידיד השומרון, שותף ההתיישבות נפטר".

"גם לפני שנה כשהיה פה כשר הגמלאים בסיור מקצועי, חלק גדול מהזמן שלו עם גרשון מסיקה ואיתי היה על חשיבה וטיפים ממנו איך לעשות את ההסברה בצורה טובה יותר, איך להביא את עם ישראל לשומרון יותר. כמובן גם בפיתוח של פרויקטים בקרב אזרחים ותיקים בשומרון. גם בתקופת בחירות וגם לאורך כל הקדנציה, פוליטיקאים רבים מגיעים לשומרון. השומרון מארח את כל המפלגות. קבר יוסף שייך לכולם. לפני כשבע שנים ראש המועצה גרשון מסיקה הציב את הנושא כיעד אסטרטגי- להביא לכאן את עם ישראל. אני קורא לכל חברי הכנסת מכל המפלגות להגיע לכאן ולהילחם יחד איתנו על השיבה המלאה של מדינת ישראל אל קבר יוסף". הוסיף.

בתוך כך, מיכל, אשתו של אורבך סיפרה לבאים לנחמה כי בעלה ביקש בימיו האחרונים כי תגדל את הילדים להיות יהודים טובים. אשתו הוסיפה וספדה כי אורי "הוליך אחריו רבים בדרכו השקטה. ואז איזה פסוק מהרגילים האלה, הולך תמים ופועל צדק, כאלה".

במקביל, סיעת הבית היהודי תתכנס היום לישיבת אבל במשכן הכנסת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר