פנייה לברקת: הצג התקדמות לפתיחת הסינמה סיטי בשבת

עו"ד יוסי חביליו שיגר מכתב לרה"ע י-ם ניר ברקת, בו הוא דורש לקבל פרטים על התקדמות המשא ומתן של העירייה עם בעלי מתחם הסינמה סיטי לפתיחת המתחם בשבתות: "ביזיון בית המשפט" (בארץ)

אהרן רבינוביץ | כיכר השבת |
ניר ברקת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עו"ד יוסי חביליו, המייצג את הנציגים החילונים מתנועת "התעוררות" - יואב אבנון ייבין ואור רפפורט, בתביעה כנגד עיריית ירושלים זאת בנוגע לסוגיית פתיחת מתחם ה"סינמה סיטי" בשבתות, שיגר היום (שני) מכתב לראש העירייה ניר ברקת בדרישה שזה יציג פרטים על התקדמות המשא ומתן עם בעלי המתחם.

חביליו איים לפנות שוב לבית המשפט, זאת בטענה לביזיון בית המשפט מצד העירייה. כזכור, כבר בשנת 2014 קבע בית המשפט העליון כי על עיריית ירושלים לנהל משא ומתן עם בעלי המתחם בכדי לפותחו בשבתות. לטענת חביליו, עד היום לא נראה שהושגה התקדמות במשא ומתן בין הצדדים וכי עיריית ירושלים 'גוררת' את המשא ומתן, זאת מטעמים פוליטיים.

לאחר מכן הגיש חביליו עתירה בטענה כי אי-ההתקדמות מהווה ביזיון של בית המשפט, אך בית המשפט דחה את התביעה, זאת מאחר והעירייה הציגה הוכחות לכך שהיא מקיימת משא ומתן עם בעלי המתחם וכי המשא ומתן לוקח זמן.

כאמור, בית המשפט דחה את הבקשה לביזיון בית המשפט, זאת מאחר ולא הוגדר תאריך יעד לסיום המשא ומתן. עם זאת, בית המשפט קבע כי אין בפסיקה משום היתר לגרור את המשא ומתן לנצח. כעת, חביליו טוען שוב כי העירייה ממשיכה 'לגרור' את המשא ומתן והוא שיגר מכתב התראה לפני נקיטת הליכים נגד העירייה.

(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)
(יונתן זינדל, פלאש 90)

"אני ומרשיי סבורים, כפי שטענו בשתי בקשות הביזיון, כי עיריית ירושלים פועלת בחוסר תום לב בקיום פסק הדין ולא מזדרזת למלא אחריו משיקולים פוליטיים של ראש העיר" כתב חביליו במכתבו. "הנכם נדרשים בזאת להודיע לי בדחיפות היכן עומד המשא ומתן וכן נדרשים להשלימו בהקדם האפשרי ולהביא את ההסכם שיכלול את פתיחת הסינמה סיטי בשבתות וחגים לדיון ואישור במועצת העירייה".

עוד ציין חביליו: "לאור ההתמשכות הבלתי סבירה של המשא ומתן, הריני להודיע בשם מרשיי כי ככל שלא יהיה הסכם או תחול התקדמות משמעותית במשא ומתן, נחזור ונגיש בשלישית בקשה לפי פקודת ביזיון בית משפט, ואנו מאמינים כי הפעם עתידה בקשה זו להתקבל. התראה נוספת לא תינתן ומכתב זה הינו מבחינת מיצוי ההליכים בטרם פנייה בבקשה נוספת לפני בית המשפט".

עמדתו המוצהרת של ראש העיר ברקת בסוגיית הסינמה סיטי היא נגד פתיחתו בכל מחיר. לדברי ברקת, במסגרת הסטטוס קוו בעיר יש מתחמים הפתוחים בשבת ויש שלא, וכי ההחלטה שלא לאפשר את פתיחת הסינמה סיטי בשבתות וחגים נובעת בין השאר מייחודה של קריית הלאום כסמל שלטוני, זאת לעומת מתחמי בילוי אחרים שממוקמים במתחמים פרטיים.

גורמים חרדים בעיריית ירושלים אמרו בשיחה עם "כיכר השבת" כי "כל המשא ומתן לפתיחת הסינמה סיטי בשבתות וחגים היה בעקבות דרישתו של לפיד מברקת לפתוח את המתחם. עו"ד חביליו כנראה לא שמע שהיו בחירות ושר האוצר הוא כבר לא יאיר לפיד".

לדבריהם, "

מעיריית ירושלים לא נמסרה תגובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר