מרגי מאשים:

"הקיבוצים קוברים בשטחם ומרוששים את המשפחות"

שר הדתות יעקב מרגי מאשים את הקיבוצים שפיתחו ענף מכניס חדש: קבורת מתים בתחומם בתמורה להון עתק שהם גובים מן המשפחות ומעבר לכך הם גם מקבלים את מלוא הסכום מהביטוח הלאומי. "מי שמפסיד", מטעים מרגי, "הוא האזרח הנאלץ לשלם מחיר מופקע עבור קבר" (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)

שר הדתות יעקב מרגי מאשים את הקיבוצים בארץ, שפיתחו ענף מכניס חדש: קבורת מתים בתחומם. בתמורה הם גובים הון עתק מן המשפחות ומעבר לכך הם גם מקבלים את מלוא הסכום המשולם מהביטוח הלאומי.

"הקיבוצים קוברים בשטחם ומרוששים את המשפחות", אומר השר מרגי, המגלה שחלק מן הקיבוצים גובים בעד קבורת מת בבתי הקברות שלהם עד 25.000 שקלים, ובנוסף הם גם משלשלים לכיסם את 3500 השקלים שהמדינה משלמת לחברות הקדישא בעבור כל הלוויה וקבורה.

למרבית הקיבוצים והיישובים החקלאיים, מאשים מרגמי אין כלל הרשאה לעסוק בקבורה של אנשים מחוץ לתחומי היישוב, ובכל זאת הם עוסקים בכך. היישובים החקלאיים לא פועלים לפי התקנות שפרסם משרד הדתות על הסכומים המקסימאליים שמותר לגבות בעבור כל קבר ודורשים מן המשפחות סכומים המגיעים עד פי חמישה מן המותר להם לקחת.

"מי שמפסיד", מטעים מרגי, "הוא האזרח הנאלץ לשלם מחיר מופקע עבור קבר. בנוסף, הקרקעות שבם קוברים הקיבוצים את המתים האלו לא מיועדות לקבורה ושימוש בהם מחריף את מצוקת הקרקעות במדינה לצרכים חשובים אחרים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר