ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני: "אין מערכת ניקוז שיכולה להתמודד עם ההצפות"

ראש העיר אשקלון איתמר שמעוני מגיב לביקורת על קריסת התשתיות בעיר בהצפות אתמול, וטוען כי אין מערכת ניקוז עירונית שיכולה להתמודד עם זה, "נשקם את התשתית" (חדשות, בארץ)

צביקה גרוניך | כיכר השבת |
שמעוני על רקע ההצפות (צילום: פלאש90 ודובר המשטרה)

ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני הגיב לביקורת כי העירייה לא הייתה מוכנה להצפות שפגעו בעיר אתמול בעקבות הגשמים העזים.

"אין לצערי מערכת ניקוז עירונית שמסוגלת להתמודד עם כמות של 30 מ"מ גשמים בפרק זמן כל-כך קצר, ואנו עושים כעת את כל המאמצים כדי לטפל בהצפות הקשות ובקריסת תשתיות במספר מוקדים בעיר", אמר.

על פעילות צוותי העירייה אמר ראש העיר: "אני רוצה להודות מקרב לב לעובדי עיריית אשקלון, ולאנשי כוחות הביטחון וההצלה, שהתמודדו בצורה מעוררת התפעלות מול תוצאות הגשמים העזים שפקדו אותנו. עשיתם עבודה יוצאת מגדר הרגיל, ואני משוכנע שבזכותם נמנעו היום אבידות בנפש".

"אנו ממשיכים גם בשעה זו בעבודה לשיקום הנזקים ומתן מענה מיידי למפגעים מסכני חיים", הוסיף.

אמש מתחו התושבים ביקורת על העירייה והתשתיות. אחד התושבים אמר: "מה שראינו בעיר אלו מחזות שלא אמורים לראות במדינה מתוקנת. אנחנו מנסים להיראות מדינה מתקדמת אבל פעם אחר פעם ברגע האמת בחורף אנחנו על הקרשים".

על פי הערכה ראשונית, היקף הנזקים הישירים עד כה נאמד בעשרות מיליוני שקלים. שמעוני הבטיח, "נפעל מול גורמי הממשלה הרלוונטיים לקבל את כל הגיבוי והסיוע הנדרשים כדי לשקם את הנזקים, ולהכין תוכנית מקיפה לטיפול ושיקום תשתיות ניקוז בכל רחבי העיר".

אתמול דווח ב"כיכר השבת" כי ראש העיר שהה בציונו של רבי נחמן מברסלב באומן. בתגובה לידיעה מסר שמעוני, כי מיד כשדווח על המצב, שב לארץ.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר