צה"ל מגלה

היקף הברחות הסמים ממצרים הוא כמו "מגה-פיגוע"

בפיקוד הדרום מברכים "הגומל" ומודים עכשיו שלאורך כל עונת התיירות בקיץ חששו מפיגוע באזור אילת שהיה עלול להפסיק מיידית את כל התיירות בעיר. משתמה העונה ניגשים למיגון הגבול באינטנסיביות

יוני גבאי | כיכר השבת |
הגדר החדשה הנבנית באזור אילת (חגי הירשפלד)

עונת התיירות עברה בשלום ובפיקוד הדרום של צה"ל מברכים "הגומל" ומודים בפומבי שהם חששו מפיגוע באזור אילת שהיה עלול להפסיק באופן מיידי את כל התיירות בעיר ובסביבתה. עכשיו משתמה העונה ניגשים למיגון הגבול באינטנסיביות.

העיתון "במחנה" מגלה כי במערכת הביטחון נושמים עכשיו לרווחה - העיר אילת סיימה את עונת התיירות, ששיאה בחודשים יולי–ספטמבר, ללא אירועים ביטחוניים כלל.

העיר, שנחשבת ליעד הנופש המועדף על הישראלים ועל תיירים רבים המגיעים מן הארצות האירופיות הקרות, נתפסת בעוצבת אדום של פיקוד הדרום כיעד אסטרטגי לפיגועים. מתוך הראייה הזאת, הוחלט בפיקוד לרשת את האזור במערכות איסוף ותצפית, במסגרת פרויקט ששלבו הראשוני הסתיים בשבועות האחרונים. כעת שוקדים בפיקוד על המשך הפרויקט לאורך כל הגבול המערבי עם מצרים. הצורך בהתקנת האמצעים עלה בעקבות ההבנה כי פרויקט "שעון החול", של הקמת גדר אינדוקטיבית בגבול המערבי, הוא מלאכה מורכבת ועתיד להימשך זמן רב.

לפיכך, נדרש פתרון להתמודדות עם האיום ההולך וגובר לחדירה בציר הח´ (חדירת פלסטינים היוצאים מעזה למצרים ומשם עוברים לישראל). "אנחנו יודעים שאילת מהווה אתר אסטרטגי לפעילות חבלנית", הסביר גורם בעוצבת אדום. "מבחינתנו, כל איום שקיים בגזרה הוא איום עויין עד שמוכח אחרת.

כמו כן, עליית כוחו של הג´יהאד העולמי בסיני מציבה אותנו מול איום גדול וסיכון לפיגועים בתוך שטחנו. "בנוסף, אנחנו לא יכולים להתעלם מהאירועים הפלילים, כמו הברחות הסמים הרבות בגבול זה. מדובר בכמויות אדירות של סמים שאם יגיעו למרכז תל–אביב יהיו ממש בבחינת ´מגה פיגוע´".

"לא ניתן להגיד שהגבול היום סגור הרמטית", אמר גורם בפיקוד הדרום, "אבל אפשר בהחלט לקבוע שמדובר בגבול הרבה פחות פרוץ ממצבו בעבר". הפרויקט הוא מענה מבצעי פנימי של הפיקוד לבעיית הפער בגבול נוכח הקילומטרים הרבים הפרוצים בו, שרק בחלקם פרוסה גדר תלתלית.

מדובר בפרויקט שנכתב ותוכנן על–ידי הפיקוד, שאף מממן ומנהל אותו. "זה מיזם שייקח לנו כמה שנים", הדגיש מפקד החימוש הפיקודי, אל"מ צביקה גפן, "והוא מתוכנן, בסופו של דבר, להשתלב במסגרת פרויקט ´שעון החול´, אם יימצא לו תקציב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר