השבת ניצלה: היין כמעט התייקר

הממשלה דנה הבוקר בתוכנית שהכינו כמה משרדים ממשלתיים ביחד לבלימת נגע האלכוהוליזם שפשה בארץ. אחת מן ההצעות דיברה על העלאת כל מחירי המוצרים האלכוהוליים. אלא שברגע האחרון נזכר מישהו שהדבר יפגע ביינות לקידוש ולהבדלה, ואלו הוצאו מן הרשימה

ב. ניסני | כיכר השבת |
אילוסטרציה: פלאש 90

השבת ניצלה, היין ניצל אנחנו ניצלנו.

כפסע היה הבוקר מקבלת החלטה ממשלתית שהייתה מייקרת את מחיר היין לקידוש ולהבדלה בעשרות רבות של אחוזים.

הממשלה דנה הבוקר (יום א') בתוכנית שהכינו כמה משרדים ממשלתיים, ביחד, לבלימת נגע האלכוהוליזם שפשה בארץ. אחת מן ההצעות דיברה על העלאת כל מחירי המוצרים האלכוהוליים. אלא שברגע האחרון נזכר מישהו שהדבר יפגע גם ביינות לקידוש ולהבדלה, ואלו הוצאו מן הרשימה

בפתח ישיבת הממשלה הודיע ראש הממשלה כי זו תוקדש למאמץ לאומי להפחתת השימוש באלכוהול, בייחוד בקרב בני נוער וצעירים. ראש הממשלה ציין: "אנחנו עומדים ממש בפני מגיפה. בשלוש השנים האחרונות חל גידול של כ15%- בצריכת אלכוהול בישראל. כשליש מהנוער, בגילאים 18-12, מדווחים שהשתכרו בשנה האחרונה וזה נתון איום ונורא. אנחנו תופסים את המקום השני בעולם בשתיים בני נוער, אחרי אוקראינה.

ונתון נוסף שהביא נתניהו לשרים בממשלה: כ-20% מהבנים, מתלמידי כתה ו' בבתי הספר החילונים בישראל מדווחים, שהם שתו משקה אלכוהולי, או שהם שותים משקה אלכוהולי פעם בשבוע - וזה הנתון השני הגבוה באירופה.

אנחנו חייבים לפעול נגד זה אמר נתניהו ודפק בשולחן. אנחנו נעשה שלושה דברים מיידיים: - הדבר הראשון - אנחנו מנהיגים שינויי חקיקה, שיגבילו את מכירת האלכוהול לקטינים, ירחיבו את האיסור על השימוש באלכוהול, וכן יחמירו בצורה קשה מאד את הענישה למפרי חוק בעניין הזה.

הדבר השני - אנחנו נגביר את האכיפה על איסור מכירת אלכוהול במקומות רבים - במועדונים, בבארים, בנקודות מכירה.

הדבר השלישי - אנחנו מתכוונים ליצור אווירה ציבורית נגד השימוש באלכוהול, בייחוד אצל בני נוער, ע"י פעולות שונות של חינוך ופעילות בקרב הציבור. לצורך זה, אנחנו נקצה 27 מיליון שקל היום, להתחלה מיידית של פעולות.

אני חושב, שאנחנו עומדים בפני תפנית בנושא הזה. מדינות אחרות פעלו והצליחו, אנחנו לומדים מהן. הדבר החשוב ביותר הוא לעשות, ולעשות בתקיפות ומיד - וזה מה שהממשלה תעשה", דברי בנימין נתניהו, היום בממשלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה

תהילים להצלחת ולרפואת חיילי צה״ל ולהשבת החטופים

-נקראים כעת
-פרקים נקראו
-ספרים נקראו
לקריאת תהילים והוספת שמות לתפילה
עכשיו בכותרות