מדד השלום החודשי

רוב הש"סניקים סומכים על הממשלה בתחום הביטחוני

פחות ממחצית הציבור מעריך באופן כללי את ממשלת נתניהו, כך עולה ממדד השלום החודשי. לפי המדד, הרוב מעדיפים את קלינטון כנשיאת ארה"ב אך סומכים על מחויבות טראמפ לישראל (חדשות)

ישראל כהן | כיכר השבת |
(צילום: Effi Sharir - פלאש 90)

הבוקר (שני) מתפרסמים על ידי אוניברסיטת תל אביב והמכון הישראלי לדמוקרטיה נתוני מדד השלום החדשים מהם עולה כי פחות ממחצית הציבור מעריך באופן חיובי את תפקוד ממשלת נתניהו.

מהסקר שפורסם בחדשות 2 ובודק את מידת שביעות הרצון של הציבור בתחומים המדיני הכלכלי והחברתי עולה כי הציון הכללי לו זכתה הממשלה בעיני הציבור הוא 5 מתוך 10.

בתחום הביטחון, הציבור חצוי כאשר 47% העריכו את תפקוד הממשלה בתחום זה כ"טובים" או "טובים מאד", ואחוז דומה כ"לא כל כך טובים" או "בכלל לא טובים".

בתחום הכלכלי קיים שיפור מסויים כאשר 58% מהציבור העריכו באופן חיובי את תפקוד הממשלה בתחום זה.

נתון מעניין מצביע על כך ש-68% מתומכי ש"ס העניקו ציון חיובי לעשייה של הממשלה בתחום הבטחוני זאת לעומת 37% בלבד שהשיבו כך מבין מצביעי המחנה הציוני. הערכת הממשלה בתחום הביטחוני בקרב מצביעי מרצ נמוכה עוד יותר, ורק 32% ענו בחיוב לשאלה זו.

בנוגע לתחום הפרסונלי עולה כי ראשי מערכת הביטחון זוכים לציון גבוה, כך הרמטכ"ל גדי איזנקוט מקבל ציון של 71 אחוזים וגם המפכ"ל רוני אלשיך זוכה לרמת אמון גבוהה עם 56%. שר הביטחון משה יעלון מקבל ציון חיובי של 58% ולעומתו ראש הממשלה בנימין נתניהו מקבל רק ל-40% תמיכה.

ביבי יכול להתנחם בעובדה שבתחתית הרשימה הזו נמצא יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג, עם 15% תמיכה בלבד.

באשר לשאלה האם בירת ישראל מחולקת בפועל, 85% ממצביעי המחנה הציוני ו-88% ממצביעי מרץ השיבו בחיוב, 52% ממצביעי הבית היהודי ו-49% ממצביעי הליכוד הסכימו עם הטענה הזו ובקרב מצביעי ש"ס - רק 13 אחוזים הסכימו עם הדברים.

לגבי שאלת היחס של הציבור בישראל למתמודדים בבחירות לנשיאות ארה"ב זוכה הילארי קלינטון להעדפה משמעותית על פני המתחרה הרפובליקני דונלנד טראמפ. 40% מהיהודים חושבים כי הילרי קלינטון עדיפה לישראל זאת לעומת 31% שסבורים כי דונלד טראמפ עדיף.

אך מנגד בסוגיית היחס לישראל נדמה כי טראמפ מצליח לעקוף את קלינטון. 62% מהנסקרים היהודים סבורים כי אם טראמפ ייבחר לנשיאות הוא יהיה מחויב לשמור על ביטחונה של ישראל. זאת לעומת 48% שסבורים שקלינטון תבלום כל מאמץ לתקוף או לבודד את ישראל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר