היישר מקולומביה

כך ניסו בדואי ובני-ברקי להבריח סם מסוכן

המשטרה ניהלה מעקב צמוד אחר ארבעה שייבאו ארצה כמות גדולה של סם מסוכן. הם נלכדו, והחומר הבעייתי נתפס - כולל מתווה מחבואו המתוחכם. הסיפור המלא (חדשות, משטרה)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

לבית המשפט המחוזי בירושלים הוגש היום (ראשון) כתב אישום נגד צעיר תושב בני ברק ערן איבגי (36) וגיא כהן (40) מירושלים בגין ניסיון ליבוא סמים מסוכנים. על פי כתב האישום, לפני כארבעה חודשים קשרו הנאשמים קשר יחד עם סלימאן אבו גלידן ויצחק נעמת-נגאת על מנת לייבא 2 קילו סם מסוג קוקאין מקולומביה לישראל, שיוטמנו בתוך מנוע של סירה, כדי למכור את הסם ולהפיצו בישראל.

מכתב האישום עולה, כי הנאשמים קבעו עם יצחק כי הוא יבצע את הרכישות בפועל בקולומביה, בשעה שהם יתאמו מישראל את הליך רכישת ושליחת המנוע והסמים. במהלך מאי-אוגוסט, שהה יצחק בקולומביה, רכש מנוע סירה במשקל טון במקביל לרכישת 1.580 ק"ג קוקאין, אותו הטמין בבוכנות המנוע. באותו הזמן, טיפלו הנאשמים בהליכי יבוא המנוע לארץ, דרך חברת שילוח.

לפני כחודש, בלא ידיעת הנאשמים, נערך חיפוש במנוע הסירה בידי גורמי האכיפה בקולומביה, ונמצא סם הקוקאין. בתיאום עם משטרת ישראל, הוצא סם הקוקאין מהמנוע, אך הליכי שליחת המנוע לישראל לא הופרעו. סמוך לאחר מכן, המנוע נשלח מקולומביה לישראל. בחלוף כעשרה ימים, עם הגעת המנוע לנתב"ג, הטמינו בלשי משטרת ישראל במנוע שתי שקיות קמח, כל אחת במשקל כ-650 גרם; בתוך אחת משקיות הקמח הטמינו בלשי משטרת ישראל שקית ובה 176 גרם מסם הקוקאין.

כשהנאשמים השלימו את גיוס הכסף הנדרש לשחרור המנוע מהמכס, הם תיאמו משאית להובלת המנוע מנתב"ג למקום מושבו של סלימאן, בפזורה בדואית בסמוך לשדה בוקר. בערבו של אותו יום הם נפגשו כדי לפרוק את המנוע ובו שקיות הקמח שהכילו גם סמים. בשלב זה, בלשי משטרת ישראל עצרו את הנאשמים תוך שהם פושטים על המקום ומאתרים את ה"שלל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר