עיצומי הטייסים

טייסי אל על הבריזו; מאות נוסעים 'נתקעו' בנתב"ג

ב'אל על' טוענים כי הסיבה לביטול טיסה מנתב"ג בישראל היא עיצומי הטייסים. מאידך, וועד הטייסים טוען כי מדובר ב'שקרים' ובתווך - מאות נוסעים "תקועים" בשדה התעופה (ארץ,חדשות)

(צילום: Moshe Shai/Flash90)

עיצומי הטייסים באל על: מאות נוסעי טיסה 027 של אל על שאמורה הייתה להמריא הערב (ראשון) מנמל התעופה בן גוריון נותרו בארץ, זאת לאחר שהטייסים בחרו שלא להופיע לטיסה בשל המחלוקת סביב השכר עבור הזמן בו הם שוהים במחלקת העסקים בטיסות חזור. בעקבות ביטול הטיסה, בוטלה גם טיסה שתוכננה למחר מנמל התעופה ניוארק לנתב"ג.

בהודעה שפרסמה החברה הערב בעמוד הפייסבוק שלה נאמר: "בשל עיצומי הטייסים והתעקשותם לטוס רק בכיוון אחד, בוטלה הערב טיסה 027 לניוארק וטיסת החזור. החברה תשיב לנוסעים את כספם. עיצומי הטייסים פוגעים זה חודשים ארוכים בפעילות החברה. העיצומים מתבטאים בחוסר ההענות של הטייסים לאייש טיסות ולטוס כטייסים פעילים הלוך וחזור ודרישה לטיסה רק בכיוון אחד".

"צר לנו על הפגיעה בנוסעים אך אין בידינו כל ברירה אלא להחזיר את הסדר על כנו ואת החברה לפעילות סדירה". יצוין כי וועד הטייסים מכחיש וטוען כי "ההודעה שקרית".

עיצומי הטייסים נובעים ממחלוקת בין הטייסים להנהלת החברה. לטענת הטייסים, החברה חייבת לשלם להם שכר מלא בגין השעות אותן הם מבלים בטיסות החזור מהיעד אליו הטיסו את המטוס. מנגד, טוענת החברה כי מכיוון שהטייסים אינם מטיסים את המטוסים אלא נוסעים במחלקת העסקים, היא איננה מחויבת לשלם שכר בגין שעות אלו.

בימים הקרובים יחליטו הטייסים אם להכריז על סכסוך עבודה מול החברה, מה שיאפשר להם לפתוח בשביתות מאורגנות בתוך 14 יום. בינתיים, בחודשים האחרונים בוטלו מספר רב של טיסות החברה בגין עיצומים, כשאל על נאלצה לעתים קרובות לשכור מטוסי שכר שיטיסו את הנוסעים. לטענת החברה, עיצומי הטייסים גרמו גם לכך שהחברה דורגה כחברה הגרועה בעולם בדיוק הזמנים.

בחודשים האחרונים נקטו הטייסים באמצעים שונים על מנת להתחמק מטיסות, בחלק מהמקרים הודיעו הטייסים כי הם חוששים שחלו במחלות קלות או שתו כמות זעומה של משקאות אלכוהוליים, מה שמונע מהם לטוס באיסור חמור. החברה איננה יכולה להתמודד עם דיווחים אלו שכן חל איסור חמור לעלות לטיסה במידה והטייסים מדווחים על שתייה אלכוהולית או חשש קל למחלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר