בכירי משרד הדתות:

"זו רדיפה אישית של ´הארץ´, הכתבה שיקרית"

הבוקר התעורר שר הדתות יעקב מרגי וצמרת משרד הדתות לבוקר שחור במיוחד, כאשר עיתון ´הארץ´ הקדיש את כותרתו הראשית, לא פחות, לחבוט בתנועת ש"ס ומשרד הדתות על ההסתערות שהיא מקיימת על המועצות הדתיות. מרגי ל´כיכר השבת´: "זו רדיפה אישית של העיתון נגדי, הכתבה רצופה בשקרים" (בארץ)

יוסי הר-מור | כיכר השבת |

הבוקר התעורר שר הדתות יעקב מרגי וצמרת משרד הדתות לבוקר שחור במיוחד, כאשר עיתון 'הארץ' הקדיש את כותרתו הראשית, לא פחות, לחבוט בתנועת ש"ס ומשרד הדתות על ההסתערות שהיא מקיימת על המועצות הדתיות ומינוי מקורביה לתפקידי מפתח.

"עשרות מפעיליה מונו באחרונה לתפקידי חברי וראשי עשרות מועצות דתיות. זאת לאחר ששר הדתות, יעקב מרגי (ש"ס), החליט לנצל תקנה חדשה המסמיכה אותו למנות אנשים מטעמו, אם שנה לאחר הבחירות לא הצליחה הרשות המקומית להגיע להסכם על הרכב המועצה הדתית בתחומה.

ברוב היישובים עברו המינויים בשקט יחסי, אך בערים תל אביב, חיפה, באר שבע, רמת גן ופתח תקווה - שבהן העביר מרגי את השליטה במועצה הדתית לידי ש"ס - מתחולל בימים אלה מאבק פוליטי ומשפטי סוער. ל"הארץ" נודע כי בארבעה מיישובים אלה כבר הוגשו עתירות בנושא לבג"ץ וביישובים נוספים מתכננים גורמים שונים לעשות כן בקרוב", נאמר בידיעה.

עיתון 'הארץ' איננו הראשון שעוסק בנושא, ולמען האמת, הוא עושה זאת לאחר שהפרשן החרדי יעקב ריבלין מעיתון 'בקהילה' והפרשן אבי בלום מ'קו עיתונות', הביאו את הסיפור בפני קוראיהם.

"אסקלסי (עוזרו של שר הדתות) הוא בחור צעיר ונמרץ שנבחר ליישם את מדיניות המפלגה בתחום ההשתלטות המחודשת על המועצות הדתיות. בצמרת התנועה זוקפים לזכותו כמה הצלחות מרשימות (בצד כמה כישלונות מול כוחות חזקים ממנו כמו בתל אביב ובקרוב כנראה גם בבאר שבע) וחוזים לו גדולות ונצורות", כתב ריבלין.

"מדובר במלחמה מתישה על כל מועצה ומועצה. ראשי רשויות רבים לא אוהבים, בלשון המעטה, שמצניחים להם עסקנון פוליטי בן שלושים שיכתיב להם מהלכים. הם מאיימים בבג"צים ולפעמים גם הולכים לשם. במקביל יש גם כוחות פוליטיים דתיים מקומיים ששלטו בעבר במועצה הדתית ולפתע רואים כיצד השלטון החדש מנצל את כוחו לכיבוש המאחז החשוב. למשרד הדתות יש היתרון המובהק שמעניק לו החוק, אך לראש עיר חזק עדיין יש בהחלט מה לומר. ובקיצור: כל מועצה - מלחמה", תיאר הפרשן של 'בקהילה'.

"משכורתו של כל ראש מועצה דתית צמודה לזו של ראש העיר ועומדת על סכום שנע בין 26,810 ל-33,500 שקלים בחודש", כותב 'הארץ'. "שנה מאז הבחירות ברוב הרשויות בישראל, יוצא השר מרגי לקצור את שלל המינויים שהתיר לו החוק. המולת הפעילים מקיפה אותו בכנסת, במשרד או באירועים פומביים. הם מידפקים על דלתו ועל דלתות יתר שרי ש"ס ומחזרים אחר יועציהם".

"בחוגים המקורבים לש"ס אומרים כי מרגי ממונה על ההיערכות לקראת הימים שבהם ש"ס תתנהל ללא מעורבותו הפעילה של מייסדה ומנהיגה הרוחני, הרב עובדיה יוסף. בעזרת התקנות החדשות, ייתכן שמרגי הוא האיש שיוכל להגשים עבור בניו וחתניו של הרב את שאיפותיהם להתמנות לתפקיד רבני ערים".

בשיחה עם 'כיכר השבת' דוחים בכירי משרד הדתות את הטענות ואומרים כי מדובר ברדיפה אישית של עיתון 'הארץ' כנגדו וכנגד משרד הדתות ותנועת ש"ס. "הסיפור הוצא מפרופרציה וניתן לראות זאת מכך שעניין שולי מקבל במה בכותרת הראשית של העיתון. הכתבה רצופה בשקרים ואי דיוקים, כולל ניפוח הסכום של שכר ראש מועצה דתית. השכר האמיתי מסתכם בין 5 אלף ל-13 אלף ש"ח בחודש, כאשר בשלושת הערים הגדולות בישראל מדובר במעט יותר, אך בשום אופן אין הסכומים מתקרבים למה שתואר בכתבה, ורק מעניין זה ניתן ללמוד עד כמה דייק העיתון בפרטים", הם אומרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר