לאחר תלונות רבות

נעצר אדם בחשד ש'עקץ' עבור "טיפול בבתו החולה"

אחד הנעקצים לכאורה, ניהל במשך מספר שנים מסע איסוף עדויות עקשני במיוחד, וכשהצטברו 21 כאלו נעצר הנוכל לכאורה שידע לפרוט על נימי הרגש ולתעתע בכולם (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
אייל שלום, החשוד (צילומסך: מתוך Tomer HaCohen בפייסבוק, ynet)

התושבים בשכונת נחלאות בירושלים התארגנו כדי לשים קץ לתופעה רבת שנים באזורם, והצליחו: אייל שלום הוא אדם שנהג להסתובב בשכונה ולבקש מעוברי אורח הלוואות עבור "בתו החולה", תוך שהוא מציג חוזה בו הוא מתחייב להחזר ההלוואה.

לאחרונה אחד התורמים, תומר הכהן, הסיק כי האיש הוא נוכל סדרתי, והוא הזהיר אנשים מפניו בפוסטים שפרסם בפייסבוק, אסף עדויות בעצמו והביא אותן למשטרה, מה שהוביל לבסוף למעצרו ולפתיחת חקירת משטרה.

כבר שש שנים שאנשים בשכונת נחלאות מכירים את שלום, שנהג לפנות לעוברי אורח ולבקש הלוואות. הוא היה רגיל לתאר לכולם "הגעתי מצפת והבת שלי חולה ונמצאת בבית חולים בירושלים. אני זקוק לכספים עבור טיפול דחוף ואני חייב מאות שקלים במזומן". כך, באופן הזה, אנשים רבים פתחו את לבם והביאו לו כספים.

בשלב זה היה שלום מוציא מעין 'חוזה' ועליו כתב כי יחזיר את הכספים, תוך שהוא מחליף פרטים עם הקורבן ואף מציג בפניהם את תעודת הזהות שלו. את הכסף, על פי החשד, הוא היה מבזבז עוד באותו היום במועדון הימורים.

אחת הקורבנות לכאורה סיפרה במשטרה: "לא הייתי מוכנה לתת לו כספים, אך הסיפור על הבת שלו שכנע אותי שאולי באמת היא צריכה טיפול וזה תלוי בכסף שאני יכולה לתת אז הלכתי לכספומט", סיפרה אחת הקורבנות במשטרה.

אנשים שנעקצו לכאורה על ידי שלום לא הלכו למשטרה, גם כי היה מדובר בסכומים קטנים יחסית וגם בשל הטרחה של הגשת התלונה, והעובדה כי חתמו לכאורה על 'חוזה' מולו.

"האדם הזה השיג את מספר הפלאפון שלי, וציפה שאעזור לו כגבאי בבית כנסת", כתב הכהן באחד הפוסטים. "הוא אמר שהוא גר בצפת ושהוא נמצא בירושלים לצורך פגישה עם רופא מחו"ל בנוגע לביתו שחולה בסיסטיק פיברוזיס. לדבריו, הפגישה צריכה להתקיים תוך שעה והתקשרו לומר לו שחסרים לו 680 שקלים לפגישה. הוא לא רוצה צדקה אלא הלוואה".

לדבריו, "הוא נשמע אמין ביותר והדילמה שהוא מעמיד בה את הקורבן (להפסיד כמה מאות שקלים לנוכל או אולי להציל את הבריאות של הילדה?) קשה לסירוב. הסכומים שהוא מוציא מאנשים לא גבוהים מספיק כדי שהמשטרה תתעסק בזה, אבל כשמחברים את הכל יחד ברור שיש כאן שיטה ומישהו שצריך להיעצר. צריך לאסוף עדויות של קרבנות נוספים ולדרבן את הנפגעים להגיש תלונה במשטרה כדי שיבינו שם שזה חמור".

אף שחלק מהתורמים לא הסכימו לשתף פעולה עם יוזמתו של הכהן, זה לא התייאש וניהל מגעים רציפים עם חוקרי תחנת לב הבירה, עד שהצליח לאסוף 21 תלונות שגרמו, כאמור, למעצרו של שלום. השופטת אך האריכה לאחר מכן את מעצרו בחמישה ימים בחשד להונאה וקבלת דבר במרמה.

בנימוקיה כתבה השופטת: "אני נוטה לקבל את טענת המשטרה כי מדובר בקצה הקרחון ובתחכום של העבירות נוכח אופן ההצגה של הצרכים הכספיים והצגת פרטים היוצרים סיפורי כיסוי מהימן בפני הקורבנות אליהם פנה".

כצפוי, פרקליטו עו"ד ליאור כהנא טוען, כי "אם האיש הזה היה מבקש הלוואה ממישהו ולא היה מחזיר לו - לא היינו מגיעים לפתחו של בית משפט. זה לא נעשה בכוח, לא נעשה תוך ניצול של חולשה. זאת אומרת, כל אחד מהאנשים האלה יכול היה לא לתת את הכסף".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר