גם ליצמן מצטרף למאבק האופנוענים

בעקבות החלטת משרד האוצר להעלות בצורה דרסטית את תעריפי ביטוחי האופנועים, נועדו נציגי ארגוני ההצלה עם סגן שר הבריאות

יוני שרעבי | כיכר השבת |

נציגי כל ארגוני ההצלה החרדיים נועדו אתמול בלשכת סגן שר הבריאות ח"כ הרב יעקב ליצמן, לדיון נרחב ומיוחד על רקע משבר האופנועים, בעקבות החלטת משרד האוצר להעלות בצורה דרסטית את תעריפי ביטוחי האופנועים בישראל. נטלו חלק נציגי ראשי ארגוני ההצלה, ה"ה ר' זאב קשש יו"ר "איחוד הצלה" ור' זאב סופר מיחידת האופנועים בארגון, ר' יהודה משי-זהב יו"ר ארגון זק"א ור' חיים ויינגרטן מיחידת האופנועים בארגון, ר' אשר שלומוביץ יו"ר הצלה גוש-דן ור' שמעון אטינגר קצין מבצעים בארגון, ור' ראובן פול קצין מבצעים בארגון "הצלה ישראל".

מטעם משרד הבריאות השתתפו לצד סגן השר, מר מיכאל דור ראש אגף רפואה כללית, מר מאיר ברודר מהלשכה המשפטית, מר יאיר חברוני הממונה על הרכבים הפרטיים וכן צוות לשכת סגן השר.

ראשי הארגונים הביעו עמדה אחידה ומגובשת, בדבריהם הדגישו את העובדה כי לרשות ארגוני ההצלה החרדים השונים עומדים מאות אופנועים, להגשת עזרה ראשונה מהירה, בעת קריאת מצוקה או מקרים של סכנת נפשות חלילה. מתנדבי ההצלה המוזעקים לכל מקרה מוקפצים מיידית למקום, ונדרשים להגיש עזרה ראשונה להצלת חיי אדם. במקרים רבים מאוד הפך האופנוע שבידי מתנדב ההצלה כלי להצלת חיים ברגעים קריטיים וחשובים.

באחרונה הוחלט במשרד האוצר להעלות בצורה דרסטית את תעריפי ביטוח החובה לאופנועים, מה שהביא למחאה וליציאתם למאבק ציבורי ממושך נגד ההחלטה. במשך תקופה אף חסמו נציגי המאבק את הגישה בצמתים מרכזיים בארץ. נציגי ארגוני ההצלה החרדיים הצטרפו למאבק הצודק ואמרו כי מאבקם אינו רק על זכות בעלי האופנועים למחיר הוגן, אלא על המשך קיום פעילות המתנדבים המסורים העומדים על משמרתם להצלת חיים. "העלאת מחירי הביטוחים לאופנועי המתנדבים מאיים על תפקוד השוטף של הארגון שגם כך מצבם קשה", אמרו

סגן שר הבריאות הביע את הערכתו והוקרת משרד הבריאות לפעילות החשובה של ארגוני ההצלה ושיבח את היוזמה לחדש ולהוביל רעיונות חדשים במטרה להצלת חיים ובהגשת עזרה ראשונה במהירות האפשרית. בנושא התייקרות ביטוחי האופנועים הצטרף הרב ליצמן לעמדת נציגי הארגונים והביע דעתו בעד מאבקם הצודק. בדבריו אמר כי יש להוזיל את מחירי הביטוח, כדי לאפשר המשך קיום והתפתחות פעילותם הברוכה למען הצלת חיים וכי בדעתו לפנות לנציגי האוצר בניסיון למציאת פתרון הולם שיקל על המצוקה הקשה והמיוחדת אליה נקלעו בעקבות ההחלטה השרירותית.

סגן השר אף הנחה את גורמי המקצוע במשרד הבריאות שהשתתפו בדיון, להגיש תוך פרק זמן קצוב נייר עמדה מפורט, שיוגש לאוצר ובו הצעה חלופית להתייקרות תעריפי הביטוח של האופנועים, העומדים לרשות מאות מתנדבי ההצלה החרדיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר