מקדים תרופה

סגן השר ליצמן קיבל את רשימת התרופות, ותקף

כשברקע ניטש מאבק על הכוונה לממן טיפולי שיניים לילדים על חשבון תרופות מצילות חיים, קיבל הבוקר סגן שר הבריאות הרב יעקב ליצמן את הרשימה ולא יכל שלא להתייחס למהומה שחוללה הצעתו • "אין שום סיבה שבעולם שטיפולי השיניים לא ייכנסו", הוא אמר (בריאות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
(פלאש 90, עיבוד: כיכר השבת)

כשברקע ניטש מאבק על הכוונה לממן טיפולי שיניים לילדים על חשבון תרופות מצילות חיים, הגיש הבוקר יו"ר ועדת סל הבריאות, פרופ' רפי ביאר, את רשימת התרופות המלאה לסגן שר הבריאות ומחולל המהומה, יעקב ליצמן.

רגע אחרי אמר פרופסור ביאר: "הרשימה הזאת היא תוצאה של מאות שעות דיונים ופגישות. היא כוללת מגוון טכנולוגיות חדשות שנבחנו בקפידה, באמצעותן יהיה ניתו להתמודד עם כ-400 מחלות ותופעות שונות, כמו סרטן, מחלות לב, סכרת, מניעת עישון, נוירולוגיה, תרופות חדשות כמו אזימקט".

ליצמן קיבל בשביעות רצון את הרשימה והודה לביאר, אך לא יכל שלא להתייחס לנושא הבוער - מימון טיפולי השיניים. "כל פעם זורקים תרופות אחרות ומאשימים את ועדת הסל, וזה בלי קשר לנושא טיפולי השיניים. גם בתרופות יש סדר מסוים, ועל מה שלא נכנס יש תלונות, ולכן זו עבודה כפוית טובה. כשהתחלת את עבודת הוועדה אמרו שלא תסיים בזמן, הפעם סיימתם מוקדם יותר מבשנים אחרות".

עוד אמר ליצמן: "אין שום סיבה שבעולם שטיפולי השיניים לא ייכנסו, וזה חייב להיות כמו יתר התרופות. על אף שכביכול אני מייצג סקטור מסוים, הוא לא מגיע לעשרה אחוז מטיפולי השיניים - ולכן אני מדבר על כולם. זה כמו שלא אומרים שמי שדואג לתכשירים לצמיחת שיער הוא מסקטור הקירחים. יש גבול לשטויות. בהתחלה האשימו אותי שזה לא מציל חיים, ולא כל התרופות הן מצילות חיים, כי עד היום 60 אחוז היו מצילות חיים. אחר כך שינו את המנגינה ואמרו 'למה לא העברת לוועדת הסל'. גם היא היתה מאשרת את זה. אני שמח על מה שעשיתי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר