נועם, אבל למה שרשורים?

בעקבות "מייל שרשרת" שקיבל אבישי צור מאדם שכינה את עצמו נועם שליט, סוקר צור את תופעת השרשרת ומציע דרכים למיגורה (דעות, תרבות)

אבישי צור | כיכר השבת |
(אילוסטרציה: פלאש 90)

השבוע קיבלתי מייל אישי מאדם יקר ואציל: נועם שליט. טוב, לא אישי ממש. קיבלו אותו בטח עוד כמה אלפים או מליונים. המייל קרא לי לחתום על עצומה, הקוראת לאובאמה לעכב סיוע כספי שאמור לעבור לחמאס, עד לשחרורו של גלעד שליט.

אין לי מושג אם המייל אכן נכתב על ידי נועם שליט או לא. אבל אם זה באמת הוא, אני מציע לו לוותר על הדרך הזאת להחתים עצומות. רוצים לדעת למה? אני אסביר.

אחת התופעות הכי דוחות שהאינטרנט הצמיח, היא שרשורי המיילים הבלתי פוסקים. השרשורים האלו מטרידים, מעצבנים, וגוזלים את מעט מנוחת הנפש שעוד נותרה לנו.

כל יום מחכות לי בתיבת המייל לפחות 10 הודעות מיותרות כאלו. למה אני פותח אותם? כי אני מקבל אותם מחברים וממכרים ומאנשים שאני ביחסי עבודה איתם. אנשים מקבלים מייל מטופש, שתי לחיצות – והמייל נשלח ל-כ-ל רשימת התפוצה שלהם.

מה לא קיבלנו כבר? הודעה המבטיחה מאות דולרים ממיקרוסופט למי שישרשר את המייל לכל רשימת התפוצה שלו. הודעה המאיימת בוירוס קטלני למי שלא ישרשר את המייל. הודעה המאיימת שאם לא תאמר 'אברה-קדברה' תמות בעינויים יחד עם כל המשפחה שלך.

אין ספור הודעות עם בדיחות קרש לא מצחיקות, או מגילות באורך הגלות שכולם נועדו רק כדי שבסופה של קריאה יהיה כתוב: נדפקת.

אם היו שואלים אותי, הייתי מציע לקבוע מחיר של 10 אגורות על כל שליחת מייל. אולי אז היו השרשורים המעצבנים של המיילים מפסיקים אחת ולתמיד. הרי המשרשרים הללו הם לא יותר מכמה חולי-נפש בודדים, משועממים וחסרי מעש, שנהנים לשבת ולהטריד את הציבור.

הם יודעים שכל אלפי האנשים שיקבלו את השטויות שלהם מתפוצצים מעצבים. בשביל זה הם עושים את זה. לעבוד הם לא עובדים, ויום אחד יגמר הכסף וינתקו להם את האינטרנט. אבל אל דאגה: גם אז הם יעשו את זה, מהספריה העירונית. אז אולי אם ההודעות יעלו כסף, הם יפסיקו.

לפני כשבועיים, בתכנית 'יש עם מי לדבר' בגלי צה"ל, התלונן מאזין באזניו של גדעון רייכר על השימוש בשם 'סילבסטר'.

לדבריו, סילבסטר היה אפיפיור נוצרי שרצח אלפי יהודים בדם קר. המאזין הזה נפל בפח שעוד אלפים נפלו בו, אלא שהוא היחיד שרץ לספר את זה לכולם.

את ה'מידע' הגאוני הזה הוא קיבל בהודעת מייל משורשרת, שפשוט בילבלה את המוח. גם אני מעדיף שלא יחגגו חגים נוצריים; אבל לפי האנציקלופדיה העברית – וכולכם מוזמנים לבדוק את זה – סילבסטר היה אפיפיור מינורי, שכמעט ולא היתה לו השפעה על הכנסיה הנוצרית, שלא לדבר על היהודים.

זה לא שהלכתי מעצמי לבדוק באנציקלופדיה. אני לא עד כדי כך משועמם. פשוט, קיבלתי שרשור נוסף, שציטט את הערך מהאנציקלופדיה. המאזין ההוא קיבל כנראה רק את המייל הראשון, ועדיין לא למד לא להאמין למילה ממה שכתוב בשרשורים.

אז בחייאת נועם. גלעד חשוב מידי לכולנו מכדי להידרדר לרמה הזאת. אף אחד לא מתייחס לשרשורי המייל האלו ברצינות, ורוב האנשים אינם מקדישים להם יותר משניה.

כולנו נשמח לחתום על העצומה שלך בדרכים הישנות והטובות, הכוללות דף נייר, דיו ורצון טוב ואמיתי.

וכמו שאומר רייכר: נעמתם לי מאוד. צ'או.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר