מזגזג?

זעם בשמאל על יואל חסון: "מסייע לחוק הכפיה-דתית"

הקבוצה נגד כפייה דתית מכנה את חבר-הכנסת יואל חסון מקדימה "המזגזג". וכי למה? חבריה טוענים כי חסון התנגד בתחילה לחוק החמץ שיוזמת ש"ס, אולם חזר בו ברגע האחרון. חסון הסביר: "איני סבור כי איסור הצגת חמץ בפסח במקומות ציבוריים הינה כפייה דתית" (חדשות)

יהושע שם-טוב | כיכר השבת |
(עיבוד: כיכר השבת, (פלאש 90)

סיוע להצעת החוק של ש"ס בעניין חמץ בפסח מח"כ יואל חסון מקדימה: "יש מקום לשמור על ערכים יהודיים, דתיים ולאומיים במדינת היהודית".

"המזגזג" כך מכנים אנשי הקבוצה נגד "כפייה דתית" את ח"כ יואל חסון ממפלגת קדימה. בשבוע שעבר פנו חלק מחברי הקבוצה לח"כ חסון שיפעל ביחד עם ח"כ איתן כבל מהעבודה וח"כ יוחנן פלסנר מקדימה להקמת השדולה נגד הכפייה הדתית. דובר גם עם ח"כ חסון על התנגדות לחוק החמץ שסיעת ש"ס מקדמת בכנסת. לטענת חברי הקבוצה נגד הכפייה הדתית, ח"כ חסון הבטיח לסייע ואף אמר כי לא ניתן לאסור על מכירת חמץ בפסח.

אבל כשהגיעה הצעת "חוק החמץ" של ש"ס ח"כ יואל חסון היה בין התומכים להצעה. התמיכה של חסון בהצעה העלתה את חמתם של לוחמי הכפייה הדתית ומכתב נזעם הועבר לכתבים הפרלמנטרים והופץ ברשת שהכריז כי "אי אפשר לסמוך על המילה" של ח"כ חסון ויש "לחשוף את פרצופו האמיתי".

ח"כ חסון ראה שמבוצע נגדו קמפיין אינטרנט קטן והחליט לשגר מכתב בו הוא מסביר את עמדתו לגבי חוק החמץ. "אני סבור כי הצעת חוק החמץ בה אני תומך מבטאת את האיזון הראוי בין חופש הפרט לבין רשות הרבים. הצעה זו אוסרת על הצגת חמץ במקומות ציבוריים, בהתאם לתכלית החוק במקור."

חסון טוען כי בהצעת החוק אין משום כפייה דתית. "איני סבור כי איסור הצגת חמץ בפסח במקומות ציבוריים הינה כפייה דתית. כל אדם רשאי לאכול חמץ בפסח. יחד עם זאת, החמץ הינו סמל יהודי, מהעתיקים ביותר, והוא גם סמל תרבותי ולאומי. לפי תפישתי, ראוי כי במהלך חג הפסח לא יוצג חמץ בפרהסיה."

"כאדם שאינו דתי, אני סבור שיש מקום לשמור על ערכים יהודיים תרבותיים, דתיים ולאומיים במדינה יהודית כפי שציינתי מכבר. בניגוד לתפישתך, איני מקבל את המושג "כפייה דתית" בהקשר של חוק החמץ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר