שוב על המוקד

הרופאים יוצאים למתקפה: "ליצמן מסוכן לבריאות"

ראשי ההסתדרות הרפואית, יתכנסו לכנס חירום, בעקבות החלטתו של סגן השר יעקב ליצמן, להעביר את המועצה המדעית, הגוף המקצועי המכשיר את המתמחים, לאחריות משרד הבריאות. טוענים: "הצעד הזה יביא את רמת הרפואה לרמה של מדינת עולם שלישי" (בריאות)

מנחם שוורץ | כיכר השבת |
ליצמן. אין מנוחה (פלאש 90)

קרב הרופאים מול ליצמן, השלב הבא: ראשי ההסתדרות הרפואית, ראשי איגודים ומנהלי מחלקות ויחידות יתכנסו השבוע לכנס חירום, שיסמן את יריית הפתיחה של מאבק הרופאים נגד כוונתו של סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, להעביר את המועצה המדעית, הגוף המקצועי המכשיר את המתמחים, לאחריות משרד הבריאות.

בכינוס יימחו הרופאים נגד הצעתו של סגן השר יעקב ליצמן שאמורה להידון בתחילת החודש הבא במסגרת ועדת שרים לביקורת המדינה.

תחילתו של מהלך זה של סגן השר יעקב ליצמן בדיון שנערך בכנסת בוועדת שרים לביקורת המדינה לפני כחודש ימים, ושעסק בדוח הנוקב של מבקר המדינה על המחסור ברופאים. כזכור, מתח דוח המבקר ביקורת על אוזלת ידה של ממשלת ישראל לדורותיה בטיפול בסוגיית המחסור ברופאים. הרופאים טוענים כי "במקום לעורר דיון אמיתי ולהציע פתרונות לבעיה האקוטית, העלה סגן השר ליצמן את הצעתו להעביר את המועצה המדעית למשרד הבריאות כפיתרון לסוגיית המחסור ברופאים".

יו"ר הר"י, ד"ר לאוניד אידלמן, מציין כי המועצה המדעית איננה קובעת את מספר הרופאים בישראל, אלא את כשירות המוסד הרפואי למתן התמחות ואת כשירות הרופא לקבלת תואר מומחה. לדבריו, מספר הרופאים במדינה תלוי בכמות הסטודנטים הלומדים בבתי הספר לרפואה ובמספר התקנים להתמחות במדינה. כל אלה אינם קשורים כלל למועצה המדעית.

לדבריו, בכל מדינות המערב הגוף הממונה על הכשרת הרופאים הינו גוף פרופסיונאלי עצמאי, וזאת כדי לשמור על מקצועיות טהורה וחפה משיקולים זרים של הגוף הקובע את הכשרת הרופאים. לדברי ד"ר אידלמן, יש חשש ממשי שבהעברת המועצה המדעית למשרד הבריאות, נהיה עדים לפוליטיזציה של תהליך הכשרת הרופאים שסופה התפשרות מסוכנת על רמת הרופאים והפיכת רמת הרפואה בישראל לזו הקיימת במדינות העולם השלישי.

בכינוס שתקיים הר"י בשבוע הבא יביעו הרופאים את דאגתם מהמהלך המסוכן ויידונו בתוכנית הפעולה והמאבק נגד המהלך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר