עזריאלי, מאחוריך: הבניין הגבוה בארץ ייבנה בגבעתיים

הוועדה המחוזית של תל-אביב אישרה את תוכנית הסיטי של גבעתיים. המשמעות: בעיר יקום גורד שחקים של 70 קומות שיהיה הגבוה בבתי ישראל

ב. ניסני | כיכר השבת |
בנייני עזריאלי | (פלאש 90)

גבעתיים תצמח לגובה.

הוועדה המחוזית לתכנון ובניה של מחוז תל-אביב במשרד הפנים, בראשותה של הגב' גילה אורון אישרה אתמול את תוכנית הסיטי של גבעתיים. המשמעות: בעיר זו הולך לקום המבנה הגבוה בארץ.

מתחם התוכנית ממוקם בכניסה המערבית של העיר גבעתיים ובין הרחובות – שפע טל (בהמשך רחוב יגאל אלון) רחוב ערבי נחל, ורצועת האיילון. המתחם נמצא ליד מחלף ארלוזורוב בתל אביב, בגבול של מתחם הבורסה של רמת גן ובסמוך לאזור המתוכן להיות מתחם 2000 בתל אביב. האזור משורת היטב על ידי תחבורה ציבורית בסמוך לתחנת הרכבת סבידור-מרכז, מסוף האוטובוסים ארלוזורוב, וממוקם על גדת האיילון.

מדובר במגרש גדול כ-10 דונם הממוקם במתחם מרכזי ויוצא דופן – בכניסה לגבעתיים ועל גדת נתיבי איילון, בסמיכות רבה לרכבת ישראל ולשני קווים עתידיים של הרכבת הקלה. לאור החלטת המדיניות של הועדה המחוזית על הגדלת זכויות מע"ר, הוחלט לאפשר את העצמת הבניה במתחם להקמת מגדל שעיקרו משרדים, בשטח עיקרי של כ- 84,000 מ"ר, ובגובה של כ- 70 קומות.

השימושים יהיו משרדים, מרכז כינוסים גדול, ושטחי מסחר משניים בגודלם. כמו כן מתוכננים שטחי ציבור בהיקף של 3000 מ"ר שניתנים לשימוש גם עבור משרדים לעיריית גבעתיים.

בתוכנית הושם דגש רב על קישוריות של הולכי רגל למתחם הבורסה, למתחם ת"א 2000, לתחנת הרכבת, ולמתחם תע"ש השלום הסמוך. כמו כן הושם דגש על תכנון המרחב הציבורי כולו, המבונה והפתוח, ועל מעברי הולכי רגל רחבים ואיכותיים, וריבוי עצי צל ונוי. דונם משטח התוכנית ייועד לגינה לטובת העובדים במתחם התעסוקה ולטובת הציבור העובר בה.

התוכנית הינו ביוזמת חברת יורוקום, בעלת הזכויות בקרקע, והוכנה על ידי משרד אמאב אדריכלים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר