סיקור מיוחד, גלריית ענק

הגרא"ל לשגריר ארה"ב: "אתם מלכות של חסד"

שגריר ארה"ב בישראל, ג´יימס קאנינגהם, ערך ביקור בבני-ברק. הוא התרשם במוסדות החינוך והתקבל בחום-רב בבתיהם של גדולי ישראל. על הביקור העיבה תקרית: רעייתו של השגריר ננעלה באחד מחדרכי העירייה. מה שהתחיל כלחץ של המאבטחים, נגמר בחיוך. צלם "כיכר השבת", עוזי ברק, בדיווח, גלריה ווידאו (בארץ)

עוזי ברק, כיכר השבת | כיכר השבת |
צילום: עוזי ברק, כיכר השבת

שגריר ארה"ב בישראל מר ג'יימס קאנינגהם הגיע השבוע ביום שלישי לביקור היסטורי בעיר בני ברק, וביקר במוסדות ואצל רבני העיר.

תחילת הביקור החל בלחיצות ידיים חמימות וידידותית של ראש העיר, בכירי העירייה, בכירי הקרן לפיתוח ב"ב והרב מאיר מנהל סמינר עם השגריר, בפתח הכניסה לסמינר הרב מאיר ברח' כהנמן בבני ברק.

סמינר 'מאיר' שנבחר לייצג את מוסדות החינוך בעיר, ערך לשגריר ולפמלייתו קבלת פנים חגיגית, במסגרת הביקור ניתנה להם הזדמנות להתרשם מקרוב מהאווירה החינוכית המיוחדת ומהאיכות הלמידה הגבוהה בתחומי ההכשרה המקצועית, כמו החינוך המיוחד, הנדסת מחשבים ועוד, באופן שאפשר לבוגרות להשתלב במעגל התעסוקה בהיותן מבוקשות.

השגריר ורעייתו התרשמו באופן מיוחד מהתרומה לקהילה המתבצעת ע"י תלמידות הסמינר בפרויקטים שונים ומגוונים.

בסיום הביקור השמיע הרב שמואל מאיר שליט"א את אבני היסוד בעשייה החינוכית בסמינר, כמייצג החינוך החרדי בכללותו ותיאר את ההשקעה בפיתוח האישיות של התלמידות, את בנייתן והכנתן לחיים אמיתיים, כאשר ההליכות והערכים הן בין אדם למקום והן בבן אדם לחברו – יונקים ממעיינות הנצח של התורה הקדושה.

השגריר ורעייתו התפעלו מהביקור בסמינר המיוחד.

הרב לנדא:

"חשוב שהיהודים בישראל יגורו בבטחה"

לאחר-מכן נסעה כל הפמליה אל רב העיר הגרי"ל לנדא. במהלך הפגישה, אמר הרב לנדא "כי חשוב לדאוג שיהודים יגורו בישראל בבטחה".

הדיין הגר"מ שפרן שנכח במקום הציג את ההכשר המהודר של הגרי"ל לנדא שגם מופיע על הבקבוק 'קוקה קולה', ודיבר על הקשר החם בין האוכלוסייה החרדית לבין תושבי ארה"ב שחלק מהם יש להם גם משפחות גדולות בחו"ל. כמו כן הוא הזמין את השגריר לביקור בבני ברק בשבת או בחג לראות איך שהעיר סגורה לרכבים ושומרים בה את קדושת השבת.

השגריר אמר לרב "יש לי קשר מיוחד עם יהודים אורתודוכסים ואני נפגש איתם בכל מיני הזדמנויות".

משם המשלחת נסעה אל ביתו של הגרי"ל שטיינמן, השגריר נדהם מעוצמתו של הרב ומאידך מהפשטות הגדולה השוררת בתוך ביתו.

הגרי"ל אמר לשגריר "האזרחים של ארה"ב לא סבלו ממלחמות, היות וארה"ב היא מלכות של חסד" ובירך אותו ואת בני משפחתו.

בעיריית בני ברק נערכה קבלת פנים חגיגית באולם המועצה על גבי שולחנות ערוכים במטעמים, בהשתתפות ממלא מקום ראש העיר, סגנים, חברי מועצת העיר ובכירי העירייה.

ראש העיר ר' יעקב אשר נאם באנגלית ובעברית אמר "ביקורו של השגריר בעירנו כאורח של הקרן לפיתוח ב"ב זה כבוד גדול, גדולי הרבנים דיברו בשבחה של ארה"ב שהיא 'מלכות של חסד' כי זוהי מהותה של אמריקה שמסבירה פנים לכל אחד ואחד כעם היהודי אנו מוקירים את עזרתה בהצלת מיליוני יהודים בזמן השואה, כל אזרח קטן וגדול יודע את טיב היחסים בין ארצות הברית לישראל הקטנה לאורך כל הדרך".

עוד ציין כי לדעתו הסיבה להצלחתה הגדולה היא באימרה שנכתבה בעיתון משנת 1976 ע"י הנשיא הראשון של ארה"ב מר ג'ורג שאמר "מכל המערכות והרגלים והשגשוג הפוליטי, דת ומוסר הם הכרחיים". דת, מוסר וחסד הם המאפיינים של ב"ב ממלכת החסד בישראל, המונה 160.000 תושבים, מלאה בארגוני חסד ותמיכה הדדית, ענייה בגשמיות אבל עשירה ברוחניות. גדולי המנהיגים של היהדות בישראל קבעו כאן את מושבם. ב"ב היא גם עיר של תושייה ומסחר ענפים אשר בימים אלו מוקם בה הסיטי של העיר שיקים הרבה מקומות של תושייה לתושביה, בכדי לקדם פרויקטים רחבים, הקמנו את קרן לפיתוח בני ברק, אשר עומדים בה ידידים מארץ ומחו"ל לרווחת תושבי העיר".

עוד אמר כי הביקור הזה הוא היסטורי היות והביקור הקודם של שגריר ארה"ב בעיריית בני ברק, נערך לפני יותר מחמישים שנה ונרשם בהיסטוריה כביקור מוצלח אין ספק כי גם ביקור זה ירשם בהיסטוריה כמוצלח לקידום ושגשוג העיר בני ברק".

שגריר ארה"ב:
"הייתי אמור לפגוש את פרוש"

אחריו קם לנאום השגריר ואמר "אני מודה למארחים, בצער לב אני לא פוגש כאן את הרב מנחם פורוש ז"ל שנפטר השבוע. לפני כמה חודשים נפגשתי איתו לארוחת צהריים וגם השבוע הייתה אמורה להיות לי פגישה איתו, אך היא לא תתקיים, אני מביע מכאן את תנחומי למשפחתו".

"היה לי את הכבוד והעונג להיפגש עם רבני העיר ודיברנו על הביטחון של מדינת ישראל ואמרתי שנעשה הכל למען כך, מאידך הרבנים דיברו ושיבחו את המסורת של מדינת ארה"ב שהיא ממלכת החסד".

ראש העיר העניק לשגריר אות הוקרה והערכה ואמר ביקורים מהסוג הזה, עושים קידוש ה' גדול ויתנו עזרה וסיוע שכולם יהיו שותפים בה לעיר".

ביציאתם מהחגיגה אירעה תקרית קטנה, אשת השגריר שנכנסה לחדר סמוך ונתקעה שם. הלשונית של המנעול בדלת נשברה. המאבטחים היו לחוצים, לאחר סדרת שאלות לשלומה מאחורי הדלת, היא השיבה שהכל בסדר והם נהיו נרגעו. למקום הוזמן אחד מעובדי העירייה ובעזרת כלי ציוד הוא שבר את המנעול וחילץ את אשת השגריר.

בסיום החילוץ, עובדי העירייה התנצלו בפניה, אך היא השיבה בצחוק "בכזו עיר ובכזה מקום טוב, אין לי בעיה להישאר עוד זמן".

את סיום הביקור המוצלח ערכה הפמליה בארגון החסד 'עזר מציון'.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר