למרות המחאה

חוצפה: עיריית כפר סבא מארגנת חילול שבת המוני

לא פחות מ-4,000 ´רצים´ צפויים להשתתף השבת ב´מירוץ כפר סבא´, אירוע של חילול שבת המוני, עם הפנינג המוני בסיומו, כשהכל מאורגן וממומן על ידי העיריה. חברי מועצה דתיים שפנו מספר פעמים לראש העיר, בבקשה כי ידחה את המירוץ ליום חול - כלל לא זכו לתגובה (חרדים)

יוסי וייס | כיכר השבת |
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר (פלאש 90)

זעם גדול בקרב הציבור שומרי התורה ושומרי המסורת בעיר כפר סבא, לנוכח כוונת ראש העיר לערוך בשבת הקרובה את "מירוץ כפר סבא", תוך חילול שבת המוני, בעיצומו של יום השבת, ובמרכזה של העיר.

המירוץ המדובר, המבוסס על ריצה למרחק 6 ק"מ, נעשה על ידי אלפי אנשים המגיעים בחלקם לכפר סבא - במיוחד לכבודו של המירוץ המיוחד, תוך שהם מתאספים במרכזה של העיר, כבר בשעה 10 בבוקרו של יום שבת קודש.

בנוסף, עם סיומו של המירוץ, עורכת העיריה הפנינג גדול עם במות ענק ודוכנים במרכז העיר, כחלק משרשרת אירועים המהווים את רמיסת יום השבת.

המדובר כאמור באירוע בסדר גודל המוני, עם למעלה מ-4,000 משתתפים. כאשר בהתאם לכך גם נערכות ההכנות בעיר לקראתו, מה שיהפוך את מרכז כפר סבא, למוקד חילול שבת המוני.

בעקבות כך, פנו לפני כמה שבועות, שלושה חברי מועצת העיר - נציגי הציבור הדתי בכפר סבא, , עו"ד איתן צנעני, עו"ד מנשה אליאס ושמעון פרץ, במכתב לראש עירית כפר סבא יהודה בן חמו, בבקשה כי ישנה את תאריך קיומו של המירוץ ליום חול, ולבל יפגע חלילה בקדושת השבת.

במכתבם מציינים הנציגים, כי מרוץ כפר סבא המתקיים מזה מספר שנים בשבת, מאורגן וממומן ע"י עיריית כפר סבא, כשהעירייה אף מפרסמת את קיום המרוץ בראש חוצות וקוראת לציבור להשתתף בו.

"לצערנו", כותבים הנציגים, "משנה לשנה העירייה "משדרגת" את חילול השבת הכרוך במרוץ וגורמת לחילול שבת המוני רחב היקף".

מלבד זאת, "קיומו של המרוץ בשבת בארגונה ובמימונה של העירייה מונע מתושבים דתיים ומסורתיים רבים מלהשתתף בו ואין כל סיבה או הצדקה למנוע מתושבים רבים השומרים שבת מלהשתתף במרוץ שהינו אירוע עירוני".

הנציגים מסבירים במכתבם לראש העיר, כי "המרוץ וכל הנלווה לו, כרוך בחילול שבת המוני, הנערך במרכז העיר וברחובותיה המרכזיים של העיר, גורם לכך שגם תושבים דתיים ומסורתיים שאינם משתתפים במרוץ נאלצים להיחשף לחילול השבת באמצעות ההפנינג והמוזיקה הרועשת הבוקעת מהאירועים הנלווים למרוץ, וכמו כן, המרוץ פוגע קשות באווירת השבת של התושבים הדתיים והמסורתיים".

"אין שום סיבה או הצדקה למנוע מציבור רחב מלהשתתף באירוע העירוני וכמובן שאין לכפות על ציבור רחב בעיר לחלל שבת בעל כורחו. אין שום סיבה או הצדקה כי העירייה תשתתף באופן פעיל ותעודד חילול שבת המוני" כותבים השלושה לראש העיר.

בהתאם לכך הם מבקשים, כי העיריה תתחשב בכלל תושבי העיר, ותעתיק את מרוץ כפר סבא ליום חול, וזאת כפי שנהוג בערים אחרות רבות, בהם המרוץ מתקיים בימי חול.

אולם למרות המכתב המנומק, ואין ספור הניסיונות לרכך את ליבו של ראש העיר, ולהשפיע עליו לבל יהפוך את שבתה של כפר סבא ליום חול, מתעקש ראש העיר לקיים את חילול השבת ההמוני, ואינו מוכן בשום אופן לשמוע על העברתו ליום חול.

יש לציין, כי מספר חברות מעניקות חסות לאירועים הנ"ל, כמו קופת חולים 'מכבי', בה חברים יהודים חרדים רבים. אלא שבעקבות פרסום הפרשה, והפניות לקופת החולים מצד נציגי הציבור, הזדרזה קופת החולים להתנער מחסותה לאירוע, והודיעה כי אין לה כל קשר אליו.

ובעוד החברות למיניהן מתנערות מכל קשר לחילול השבת, הרי שראש העיר מצידו, כלל לא טרח לענות לחברי מועצת העיר שפנו אליו בבקשה הרגישה. בעקבות כך, פנו אליו השלושה בימים האחרונים במכתב נוסף, תוך שהם מלינים בפניו על העובדה, כי מכתבם הראשון כלל לא זכה למענה.

במכתבם השני מציינים הנציגים, כי "מאז מכתבנו התברר לנו כי העירייה אינה מסתפקת בקיום המרוץ אלא עומדת להוסיף ולהגדיל את חילול השבת ההמוני ע"י קיום הופעות של אומנים רבים לאחר המרוץ".

"לא זו אף זו. מנהל מחלקת הספורט הופיע בעיתונים רבים בליווי תמונתו והזמין את תושבי העיר להגיע ולסייע בהגדלת חילול השבת ההמוני".

"נראה לנו", כותבים חברי העירייה לראש העיר המתעלם, "כי בכך נחצו קווים אדומים והגיעו מים עד נפש שכן לא יעלה על הדעת כי העירייה תממן, תעודד ותסייע לחילול שבת המוני תוך דריסת השבת ברגל גסה. לצערנו פעולות אלו מהוות הפרה גסה ובוטה של הסטטוס קוו שהעירייה עצמה מרבה להתהדר בה".

"הננו מוחים בתוקף רב על הזלזול וחוסר ההתחשבות ודריסת השבת שהינה ציפור הנפש של הציבור הדתי ומהווה אבן יסוד באמונה היהודית. אנו עומדים בתוקף על בקשתנו כי המרוץ יועתק ליום חול, וכי העירייה תחדל מארגון ומימון אירועים המוניים הכרוכים בחילול בוטה וגס של השבת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר