בעקבות חשיפת "כיכר השבת": הרב שרלו תוקף את הצעת פרופ´ וייס

החשיפה של "כיכר השבת" על הצעתו של פרופ' וייס לשלב את החרדים ב"יום העצמאות" מעוררת סערה. הרב שרלו: "החרדים לא יצטרפו" (בארץ)

ישראל אהרון | כיכר השבת |

מכתבו של פרופ' הלל וייס לרבנות הראשית שנחשף ב"כיכר השבת", בו הוא מציע להקדים את "יום העצמאות" לראש-חודש ובכך לצרף את החרדים ל"חגיגה", מעוררת סערת בציבור הדתי-לאומי.

הרב יובל שרלו מהציונות הדתית מתייחס היום (חמישי) למכתב של וייס, במסגרת מדור השו"ת של אתר "מורשת".

וכך שואל אחד הגולשים: "ראיתי את פנייתו של פרופ' הלל וייס לרבנות הראשית, להקדים את תפילות יום העצמאות לראש חודש אייר משני טעמים מרכזיים 1. יום העצמאות כמעט ולא חל בה` אייר 2. לשלב את כל הדתיים והחרדיים באמירת ההלל על הניסים מה דעת הרב על ההצעה, כי לכאורה זה נראה צודק וגם מועיל לאחדות העם".

הרב שרלו משיב: "שלום וברכה אין הצעה גרועה יותר ליום העצמאות במובן של אחדות העם מאשר ההצעה הזו. היא למעשה, וגם מדברי ההסבר שלה, מהווה המשך ההתנתקות ממדינת ישראל הקונקרטית. היא תשיג קרע יותר גדול בינינו ובין כלל החברה החילונית, תעקר את יום העצמאות ממשמעותו הדתית, וסביר להניח שלא יהיה יהודי חרדי אחד שיצטרף אל מעגל החוגגים, כך שאיני מבין מפני מה אתה מגדיר אותה כצודקת וכמועילה לאחדות העם".

עוד מוסיף וכותב הרב שרלו: "כואבת לי מאוד מגמת ההתנתקות הממשיכה. כבר לפני שנים סברתי כך והיא מנוגדת לכל דברי חז''ל על המשמעות העמוקה של 'גוי אחד בארץ'; היא מנוגדת להודאה לריבונו של עולם על מדינת ישראל הממשית, והיא כאמור לא תשיג דבר. כל טוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר