תגובה בשידור-חי

ליצמן בערוץ 2: ההחלטה שהתקבלה הבוקר - התקבלה כבר בכהונת אולמרט

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן הוכיח שוב כי בכל מה שנוגע להסברה, אין לו מתחרים. במהדורה המרכזית בערוץ 2 הוא השיב לטענות (בריאות)

מנחם כץ | כיכר השבת |

סגן שר הבריאות ר' יעקב ליצמן הוכיח שוב כי בכל מה שנוגע להסברה חרדית, אין לו מתחרים.

בעקבות "סערת הקברים" של בית-החולים "ברזילי" שהובילה הבוקר להתפטרות מנכ"ל משרד הבריאות, התראיין אתמול ליצמן במהדורת החדשות של ערוץ 2.

במשך דקות ארוכות, בשידור-חי, הגיב ליצמן לטענות, אחת לאחת, כשהוא מגובה במסמכים.

ליצמן גילה כי ההחלטה על הוזזת חדר המיון התקבלה כבר בתקופת כהונתו של ראש-הממשלה לשעבר אהוד אולמרט.

"הבוקר, החליט ראש-הממשלה נתניהו, שהוא גם שר הבריאות, לקבל שוב את ההחלטה", אמר ליצמן.

"להגיד שזה מסכן חיי אדם - זה טעות", אמר ליצמן. "עובדה שההחלטה על הוזזת חדר המיון התקבלה בתקופת אולמרט. כולם החליטו על זה. אף-אחד לא טען אז שזה מסכן חיי אדם".

לדברי ליצמן, "מישהו צריך לתת דין וחשבון. אז, כולם שתקו. כעת, כולם עושים רעש וצלצולים. האם בגלל זה שאני חרדי? או שאולי יש סיבות נסתרות אחרות"...

במהלך הראיון, ליצמן השיב לטענות של רשות העתיקות, כי במקום יש קברים של לא-יהודים. "יש בידי מסמך שרשות העתיקות אומרת שלא פתחה בכלל את הקברים ולא שוללת שמדובר בקברי יהודים", גילה ליצמן בשידור חי והשאיר את המגישה פעורת פה.

כזכור, הבוקר, לאחר מאבק ממושך, אישרה הממשלה על חודו של קול את הצעתו של ליצמן להעתיק את חדר המיון הקדמי של בית-החולים אשקלון, כדי שלא לפגוע בעצמות העתיקות שהתגלו במקום. יעקב ליצמן הזיע רבות עד שהורמו 11 האצבעות היום ואישרו את יוזמתו.

עם זאת, משרד הבריאות יחד עם אתרא קדישא יחל בבדיקות במהלך החודש הקרוב על מנת לבדוק באופן וודאי שהעצמות במקום הם של יהודים. אם לא יהיו שינויים בתוך כחודש, יחלו עבודות במקום.

על פי התוכנית, חדר המיון בבית החולים יועתק כעת מהמבנה המקורי לאתר אחר בשל חשש להימצאות קברים עתיקים במקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר