דיווח ב'מקומון' הקפיץ את הפוליטיקה החרדית בצפת

דיווח במקומון בעיר צפת - על החלטת נחמן גלבך להתמודד לראשות העיר - הקפיץ את הפוליטיקה המקומית, מטה המועמד אליעזר לזר הפיץ התכתבות ווצאפ • כל הפרטים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
גלבך וראש העיר המכהן (צילום: דוד כהן)

שבועות ארוכים מתלבטים במפלגת 'שלומי אמונים' האם להריץ את נציג אגודת ישראל בצפת נחמן גלבך לראשות העיר. במפלגה בוחנים בקפידה את הסיכויים וההיתכנות לניצחון, ולדברי גורמים בכירים במפלגה בשלב זה עדיין לא התקבלה החלטה בעניין.

אלא שדיווח במקומון "צפת בתנופה", לפיו גלבך החליט באופן סופי להתמודד לראשות העיר, הכניס את המערכת הפוליטית הצפתית לסערה, ובמטה המועמד החרדי העצמאי - חבר מועצת העיר אליעזר לזר הפיצו התכתבות אישית, לפיה מכחיש גלבך את הנכתב בעיתון.

על פי הדיווח בעיתון, בלשכתו של גלבך הבהירו כי ההחלטה להתמודד לראשות התקבלה רק לאחר בדיקת השטח באופן יסודי ומקצועי, ולא לפני שהוברר בוודאות שלגלבך יש סיכויים גבוהים להיבחר לראש עיר.

עוד יש לציין, נכתב בעיתון, כי בתום משא ומתן ארוך ומתמשך, החליטו נציגי הסיעות הגדולות, מטעם ש"ס אגודת ישראל וחב"ד על הקמת גוש גדול ומאוחד, המורכב משלושת המפלגות, שיתמוך כולו יחד במועמד אחד שיהיה מוסכם עליו לראשות העיר. ההחלטה התקבלה בין רבני הקהילות ונציגי הציבור.

בעיתון נטען כי בשלב זה, גלבך טרם הוציא הכרזה רשמית, אך בסביבתו מעריכים שהגוש החרדי יתמוך בו באופן גורף.

אנשי המועמד החרדי אליעזר לזר הפיצו תכתובת בווטסאפ לפיו גלבך מכחיש את ההתמודדות. "בשני דיברנו ואמרת לי שזה לא עומד על הפרק, ועכשיו אני שומע שאתה מגיש מועמדות?". נשאל גלבך.

"ידידי היקר, אתה יודע שלא כל מה שכתוב בעיתון זה נכון, ובפרט לא בעיתון הזה. אם וכאשר נחליט להתמודד, זה יהיה בתיאום בהחלטה משותפת ובכוחות משותפים". הגיב גלבך.

בכיר בשלומי אמונים הגיב בשיחה עם "כיכר השבת": "בשלב זה התמודדות גלבך לא על הפרק. אנו מנהלים מו"מ מול המועמדים לראשות העיר אילן שוחט ושוקי אוחנה. ומשאירים את כל האופציות פתוחות".

בשיחה עם "כיכר השבת" מגיב גלבך: "המסמך שהוצג, כביכול הכחשתי את התמודדותי איננו נכון. מדובר בפייק, מעולם לא התכתבתי בנוסח זה". באשר להצגת מועמדותו בקרוב, סירב לאשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר