בעקבות חשיפת 'כיכר'

שר החקלאות הורה לעצור את האישור לייבוא שומן החזיר

שר החקלאות אורי אריאל הורה לעצור את האישור לייבוא שומן החזיר לישראל, אישור שנחשף ב"כיכר השבת" • אריאל: "מודה על הסבת תשומת לבי לעניין" • גפני: "נעקוב שאכן האישור יבוטל" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
שר החקלאות אורי אריאל (צילום: יונתן סינדל / Flash90)

שר החקלאות אורי אריאל הורה לאנשי משרדו לפעול לביטול האישור לייבא - לראשונה - שומן חזיר לישראל, אישור שנחשף לראשונה ב"כיכר השבת".

בלשכת אריאל הדגישו ל"כיכר השבת" כי הנושא לא בידיעת השר: "השר מודה על הסבת תשומת ליבו לעניין והורה לפעול מידית למניעת מתן האישורים על ידי משרד הכלכלה".

עוד נמסר ממשרד החקלאות כי: "האישור לייבוא קרביים הוא של משרד הכלכלה. השירותים הווטרינריים נדרשים על ידי משרד הכלכלה לציין לפניהם אם יש סיכון בריאותי לייבוא ממדיניות הייצוא, אך ההחלטה לייבוא, לכמויות ולמתן הרישיונות נעשים על ידי משרד הכלכלה. כאמור- שר החלאות יפעל עתה לשכנע את שר הכלכלה לאסור יבוא זה".

חשיפת "כיכר השבת"

יצוין כי עד כה במשרד הכלכלה סרבו להגיב לנושא. יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני אמר ל"כיכר השבת", בעקבות החלטת השר אריאל, כי: "שוחחתי היום עם בכירי משרד החקלאות, השר, והגורמים הבכירים במשרד הכלכלה לבטל את ההחלטה החמורה והמחפירה של היתר לייבא לארץ שומן חזיר.

"אני שמח על החלטת השר לבטל את המהלך; כל מי ששוחחתי עימו היום בנושא, היה מזועזע מההחלטה הזאת, גם בקרב גורמי המקצוע הודו כי מעולם לא אישרו לייבא זאת לארץ עד עתה, אני שמח על ההחלטה לבטל את המהלך החמור והמקומם הזה ושלא ייבאו לארץ שומן חזיר. אנחנו נעקוב שאכן האישור יבוטל".

כזכור, מוקדם יותר נחשף ב"כיכר השבת" כי במסמך שנשלח מטעם הווטרינר הראשי ליבואני הבשר, תחת סעיף 10, בו נכתב "שומן", מתיר השירות הווטרינרי לייבא חלקים פנימיים למדינת ישראל, הכוללים גם שומן חזיר.

סערה בעקבות חשיפת "כיכר השבת"

גורמים מקצועיים במחלקת הכשרות ברבנות הראשית אמרו בעקבות כך ל'כיכר השבת': "הכנסת שומן חזיר לארץ זה אסון. זה בלבול, אין שליטה בשומן. בבשר אפשר לשלוט, בשומן אי אפשר. בשומן אין זהות, הוא יכול להיכנס בכמויות אדירות וליצור בלבול גדול. קשה לזהות שומן. להביא שומן מחו"ל? ועוד חזיר? זו מכשלה מאוד מאוד גדולה".

בכיר ברבנות הראשית אמר ל"כיכר השבת" כי מדובר בהרס של ממש, שלא היה כדוגמתו מאז קום המדינה, בדוברות משרד החקלאות הגיבו כי למרות שהרופא שחתם על המסמך הינו עובד המשרד, הרי שהאחריות היא של משרד הכלכלה, אך זה מצידו טרם סיפק תגובה ראויה.

ח"כ מיכאל מלכיאלי (ש"ס) שיגר פניה בענין לשר הכלכלה אלי כהן. "הנדון: מסמך פנימי המתיר הכנסת 'שומן חזיר' לראשונה", פותח מלכיאלי את מכתבו. "קיבלתי בתדהמה כי מסמך פנימי של משרד החקלאות אשר נשלח מטעם הווטרינר הראשי ליבואני הבשר תחת הכותרת 'ייבוא קרביים לא כשרים' מתיר לראשונה ייבוא שומן בשר חזיר למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר