לקראת הדיון ב'מחוזית'

פרסום ראשון: ארכיאולוגים נגד התקדמות 'הכותל הרפורמי'

האם בערב י' בטבת, יתנו שרי הממשלה יד למחטף שיפגע באופן חמור בקדושתו של הכותל המערבי? מכתב ששוגר מטעמה של קבוצת ארכיאולוגים, מאפשר להם לעצור את ההליך בנימוק מקצועי (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הכותל המערבי. מימין: הרחבה שהוקצתה לרפורמים (צילום: אלי סגל, ynet)

מעקב כיכר השבת: מכתב ששוגר מטעמה של קבוצת אריכיאולוגים לוועדה המחוזית לתכנון ובניה, דורש לבטל את הדיון בו המתוכנן למחר לגבי קידום הקמתו של 'הכותל הרפורמי' ומכנה אותו מחטף.

כזכור, לאחר מכתבו של מנכ"ל העירייה אמנון מרחב למזכיר הממשלה, בו הוא הודיע כי אין בכוונת הוועדה המקומית לדון בענין, הוחלט להעביר את הדיון בהיתר הבניה לרחבה המשותפת לועדה המחוזית, שם אין רוב חרדי, ובכך עשוי להיסלל ההיתר המחודש לבנייה זו.

כעת, חושף 'כיכר השבת' כי באיום שיצא ממשרדו של עו"ד יגאל ארנון, דורשים לבטל את הדיון שנקבע למחר אותו הם מכנים "מחטף".

במכתב, שמייצג קבוצת ארכיאולוגים, דורשים עו"ד אמנון לורך ועו"ד ענר חפץ לבטל את הדיון הקבוע למחר. את הדרישה מנמקים עורכי הדין בכך שהוועדה המחוזית "אינה מוסמכת לדון בהליכי הרישוי" במקרה זה, אלא ועדת הערר המחוזית.

בנוסף, נטען במכתב כי כל התוכנית ובקשת האישורים אינם תקינים, וכי התוכנית פוגעת בממצאים ארכיאולוגיים במקום.

המכתב של הארכיאולוגים (סריקה)

הממשלה כאמור מנסה בהליך חריג וזריז לאשר כבר מחר בבוקר, בוועדה המחוזית, את העבודות המדוברות, זאת לצורך הכשרת הרחבה לרפורמים.

לידי 'כיכר השבת' הגיע לוח הזמנים של דיוני הודעה המחוזית בירושלים שתתכנס מחר, כאשר הסעיף הראשון הוא דיון על המשך הבניה ברחבה המשותפת - 'הכותל הרפורמי'. ההערכות הן, כי הועדה תאשר את היתרי הבניה ברחבה.

יצוין, כי בוועדה חברים נציגיהם של משרדי הממשלה השונים, אשר בראשם עומדים שרים אשר הביעו התנגדות לחלוקת הכותל לרפורמים. בין השרים להם ישנם נציגים, ניתן למצוא את אריה דרעי, אורי אריאל, זאב אלקין וסגן השר יעקב ליצמן.

טרם ידוע כיצד הם יורו לנציגיהם בוועדה לנהוג, וזאת לאור הפגמים השונים בהתנהלות הוועדה כפי שטוענים כעת הארכיאולוגים. יצוין, כי השרים יכולים להורות לנציגיהם להתנגד לדיון, ובכך למנוע מחטף כבר מחר בוועדה.

במרכז ליב"ה, ששותפים לעתירה בענין לבג"ץ, אומרים: "זוהי שעת מבחן לשרי ממשלת ישראל, האם בערב עשרה בטבת בו התחיל המצור שהביא לחורבן ולפגיעה בקדשי ישראל, הם יתנו יד למחטף פוליטי ופגיעה חמורה בקדושת שריד בית מקדשנו רק בגלל לחץ התנועות הרפורמיות ושיקולים פוליטיים. אנו קוראים להוריד מסדר היום את הרעיון לחלק את הכותל המערבי ולתת בו דריסת רגל לפגיעה בתורת ישראל ומסורתו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר