יהיה חיבורים?

רגע לפני הגשת הרשימות: סקרים עדכניים

ימים ספורים לפני תום מועד הגשת הרשימות, מתפרסמים הערב סקרים אחרונים. ש"ס מצליחה לצלוח בגדול את אחוז החסימה, ואילו יהדות התורה שומרת על כוחה (פוליטי, בארץ)

מישאל לוי | כיכר השבת |
תהליך הגשת הרשימות, לכנסת ה-20 (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

הסקרים שהוצגו היום, בערוצי התקשורת המרכזיים - 'כאן' ו'החדשות', הם אבן בוחן למפלגות האם להיות או לחדול. האם להתאחד או לרוץ בנפרד ובקיצור האם השלם גדול מסך חלקיו או לא.

נתוני שני הסקרים נותנים תקווה גדולה ליו"ר ש"ס אריה דרעי כשבסקר של 'כאן' הוא מקבל 5 מנדטים, ובשל 'החדשות' הוא מטפס ל-6 מנדטים. יהדות התורה לעומת זאת, מצליחה לקבל -7 מנטים ב'החדשות', ואילו 'כאן' מסתפקת ב-6 מנדטים.

בשני הסקרים, נשאלה השאלה, אילו הבחירות היו מתקיימות היום למי היית מצביע. מפלגת השלטון - הליכוד לא יורדת אצל שני הסוקרים מרף ה-30 מנדטים, והעבודה עולה ל-10 מנדטים. חוסן לישראל של בני גנץ מתחילה לאבד גובה, בסקר של 'כאן' היא מקבלת – 20 מנדטים ושל 'החדשות' היא מקבלת רק 18, לאחר שבשבוע שעבר היא הגיעה ל-22 מנדטים.

יש עתיד מקבלת בסקר של 'כאן' – 10 מנדטים וב'החדשות' – 12 מנדטים, הימין החדש מקבל בסקר 8 מנדטים ו7 מנדטים בהתאמה. המפלגה של טיבי מקבלת 6 ו-7 בהתאמה. ואילו הרשימה המשותפת 6 ו-5 בהתאמה. מרצ מקבלת - 5 מנדטים בשני הסקרים, ו'כולנו' – של כחלון מקבלת רק -4 מנדטים ב'כאן' וב'החדשות' – 5.

האיחוד בין המפלגות של הציונות הדתית הבית היהודי והאיחוד הלאומי מביאה אותם למעל אחוז החסימה, 'כאן' נותנת להם – 5 ו'החדשות' -4, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן זוכה לנתונים דומים.

מי שלא עובר את אחוז החסימה לפי 'כאן' הם: זהות בראשות משה פייגלין – 1.90%, גשר - בראשות אורלי לוי-אבקסיס – 1.57%, עוצמה יהודית – 1.20% ארץ חדשה בראשות אלדד יניב – 1.05%, מגן בראשות גל הירש – 0.86%, התנועה בראשות ציפי לבני – 0.52%.

חברת החדשות בדקה מי לא עוברת את אחוז החסימה אך מקבלת יותר מ-1%, עוצמה יהודית - 3.0%, גשר - 2.0%, והתנועה - 1.8%

את הסקר של 'כאן',ביצעה חברת Direct Polls. בסקר השתתפו 543 מהאוכלוסייה הבוגרת היהודית והערבית בישראל – טעות הדגימה 4.2% +/- מועד איסוף הנתונים: 16 בפברואר 2019.

הסקר של חברת 'החדשות', נערך ע"י מכון מדגם של ד"ר מינה צמח ומנו גבע בשיתוף iPanel בקרב 502 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית בסקר 4.4%+ מועד איסוף הנתונים: 17 בפברואר 2019

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר