'לא מאחל לאף אחד'

אסון בחיפה: תינוק שיחק בחוט הווילון בגן ונחנק למוות

פעוט בגן ילדים בחיפה כרך סביב צווארו חוט של ווילון חדש שהותקן שם לאחרונה, ונחנק. חמש עובדות בגן הענק, המאכלס מאות תינוקות, חשודות בגרימת מוות ברשלנות (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
הגננות החשודות מובלות לחקירה (באדיבות המצלם)

תינוק בן שנתיים נחנק היום (ראשון) למוות כתוצאה ממשחק בו נכרך חוט על צווארו.

האסון, שהתרחש בחיפה, אירע בגן ילדים בו התקינו לאחרונה וילון 'ונציאני', שהחוט בו מושכים לסגירה ופתיחה מגיע עד לרצפה, מה שאפשר לתינוק לשחק בו ולמצוא כך את מותו הטרגי.

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות המוות, בחשד כי הגננות התרשלו בעבודתן ולא הבחינו במעשי התינוק, ובשל כך עיכבה לחקירה חמש מהעובדות במקום.

הורים רבים לילדים בגן, שדבר האסון הגיע לידיעתם, מיהרו לבוא לגן החיפאי ולקחת ממנו את ילדיהם. אם לתינוקת בגן סיפרה בדמעות: "לא ענו לי בהתחלה, ואז אמרו לי 'בואי לקחת את הילדה, התכוונו להתקשר אליך', והבנתי שזה פה וגם חברות שלי פנו אלי ואמרו לי".

"אמרו שיש שם איזה 700 ילדים בגן", טענה האימא, "לא ידעתי בכלל שיש שם כל כך הרבה ילדים, לא אמרו לי כמה אבל אמרה לי מישהי פה שהמון, ולא ידעתי בכלל. אמרו לי שהיא כל הזמן בהשגחה כי היא הכי קטנה".

הפראמדיק מתאר את האסון (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

אב לילדה אחרת בגן סיפר: "מטורף להיכנס לגן הזה עכשיו. רק רציתי לראות את הילדה שלי, עד שהביאו לי אותה, זה וואו. תשמרו על הילדים שלכם, תחשבו טוב-טוב למי אתם נותנים את הילדים שלכם", הוא הוסיף בדמעות. "אני לא אומר שזה היה בכוונה אבל אני מאחל להורים שהתינוק שלהם באמת בסדר".

"דיברתי עם אשתי, היא אמרה לי הכול בסדר, ואז לפני חצי שעה היא התקשרה ואמרה לי 'לך קח את הילדה מהגן'. עוברים לך דברים בראש", תיאר האבא את השתלשלות הדברים, מנקודת מבטו: "גם אם זאת לא הילדה שלך, אתה מאחל שהילדה שלך תהיה בסדר וגם הילד או הילדה של האחרים".

הוא הוסיף: "אני לא מאחל את זה לאף הורה, אני חושב שעם כל מה שקורה היום בארץ זה הדבר הכי חשוב. לא מאחל לאף הורה את מה שאני עברתי בחצי שעה, בחיים לא נסעתי כל כך מהר".

עורכת הדין תמי אולמן המייצגת את מנהלת הגן, מסרה לכלי התקשורת בתגובה: "זהו מקרה טרגי. המנהלת השקיעה את כל חייה בגן, קשה לה מאד עם האסון. היא יושבת ובוכה ומתקשה לדבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר