צפו בפאניקה בסין

בהלת 'נגיף הקורונה' הגיעה לישראל; שניים אושפזו, אך החשש נשלל

בתי החולים בדקו בסוף השבוע ישראלים שנחתו מטיסה מסין, בה משתולל נגיף ה'קורונה' המסתורי ומפיל חללים, בשל החשש כי נדבקו בו; החשש נשלל • צפו בפאניקה בסין (אקטואליה)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
התנפלות אלימה על מדפי המזון בסין, בעקבות ההסגר שהוטל במדינה (צילום: מתוך טוויטר)

כמה בני אדם אושפזו במהלך סוף השבוע בבתי חולים מישראל, לאחר שהגיעו מסין כשהם חשים ברע, ונבדקו מחשש שנדבקו בנגיף ה'קורונה' שעושה שמות במדינת הענק. אך לאחר בדיקות ממושכות, הוסר חשש זה.

מספר ישראלים שהגיעו מסין נבדקו בבידוד בבית החולים שיבא תל השומר, בחשד שנדבקו בנגיף, כמו גם בבית החולים הדסה עין כרם, אך כאמור התברר לבסוף כי הווירוס המסוכן לא תקף אותם.

במקביל, בהלת הנגיף מובילה את תאילנד להטיל הגבלות בבירה בנגקוק שבתאילנד, והאוטובוסים הבינעירוניים אל ומחוץ לעיר יופסקו. גם הטיולים המאורגנים בתוך סין ובחו"ל יבוטלו.

נשיא סין הבטיח בסוף השבוע "לנצח במאבק", תוך שהוא מעדכן: "התפשטות הנגיף מואצת", בשל העובדה כי בתוך 10 ימים מספר הנדבקים זינק מ-40 ל-1,400, ו-40 בני אדם כבר נפטרו מנגיף זה.

על רקע הדיווחים הללו, משרד הבריאות חוזר הערב (מוצ"ש) ומחדד את ההמלצה להימנע מנסיעות למחוז חוביי בסין, כפי שממליצים במדינות נוספות. "יש לשים לב כי אזורים רבים בסין נסגרו לכניסה", נכתב בהודעת המשרד.

עוד נמסר: "המשרד מצוי בקשר הגופים הבינלאומיים וגורמי המקצוע בארץ ובעולם בנושא, מקיים התייעצויות שוטפות ויעדכן את הציבור בהתפתחויות. אנו מעריכים כי בעת הקרובה צפויים מקרים נוספים של חשד בקרב השבים מסין, אשר צפויים להסתבר כמחלות אחרות. ככל שיהיה מקרה מאומת של הנגיף, תצא הודעה מסודרת מהמשרד".

ב'הדסה עין כרם' עדכנו: "אל חדר המיון הגיע אתמול בחור בן 35 שסבל מחום וקוצר נשימה. מאחר וחזר מסין לפני כמה שבועות, נלקחו דגימות לבדיקה ובמקביל ערכנו התייעצות עם משרד הבריאות, בסיומן הוחלט כי ישהה בבידוד בביתו עד להגעת תוצאות הבדיקות. הערב דווח כי תוצאות הבדיקות שליליות ואין מדובר בוירוס האמור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר