אלימות משטרתית

השר ארדן למח"ש: לחקור את מקרי האלימות

פרסום ראשון: עורך הדין דב פרנקל הגיש תלונה למח"ש בגין האלימות המשטרתית נגדו, יממה אחרי שהוריה של הילדה שנפצעה מרימון הלם התלוננו. השר ארדן דורש לחקור (בארץ)

(צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרסום ראשון: עורך הדין דב פרנקל, שהותקף בליל שבת לפני שבועיים בעת שצעד ליד בית המדרש של חסידות תולדות אהרן בשכונת מאה שערים הירושלמית, הגיש תלונה למח"ש (המחלקה לחקירות שוטרים).

אתמול חשף 'כיכר השבת' כי הוריה של זיסי מרגליות, הילדה שנפצעה בפניה מרימון הלם שנזרק על ידי שוטרים בשכונת מאה שערים, הגישו אף הם תלונה למח"ש.

בתוך כך, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, פנה היום לראש המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים קרן בר מנחם ולשר המשפטים אמיר אוחנה בבקשה לוודא כי נפתחה ומנוהלת חקירה של מח"ש כנגד השוטרים המעורבים באירוע השלכת רימון ההלם במאה שערים ובאירוע בו נראה שוטר דוחף בכח רב אזרח חרדי ללא כל סיבה.

השר ארדן דרש כי החקירה תתבצע בדחיפות וכי מסקנותיה יפורסמו לציבור בהקדם בכדי שניתן יהיה לקבל את ההחלטות המתאימות באירועים אלה ולשמור על אמון הציבור במשטרה.

עורכי הדין המייצגים את הילדה זיסי מרגליות ממשרד ד"ר י. וינרוט ושות', מסרו כי "פניית השר ארדן, המאמצת את דרישתנו לפתיחה בחקירה ולא להסתפק בפחות מכך, נכונה וראויה ואנו מברכים עליה. הפעלת רימון הלם, תוך פגיעה בילדה חפה מפשע, היא מקרה חריג בחומרתו, והדרך למנוע את הישנותו מחייבת חקירה מקיפה וממצה".

בראיון שהעניק היום ל'כיכר השבת' סיפר עו"ד פרנקל מדוע היה בכלל ברחוב בזמן הזה. "חזרתי מההורים שלי, שהם בקבוצת סיכון. הם שומרים על ההנחיות, נשארים בבית ולא יוצאים, אך אבא שלי הוא חולה סרטן שצריך סיעוד ממש צמוד".

"הלכתי לעזור לו כי הילדים שלי והנכדים לא עולים לביתם כדי לשמור על בריאותם. בדרך חזרה, חזרתי, על רחוב מאה שערים ליד בית המדרש של תולדות אהרן - ולפתע, אני מוצא את עצמי על הרצפה".

עורך הדין בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הוא סיפר כי הגיע אחד השוטרים אמר לו לרוץ הביתה. "אמרתי לו בסדר, אבל עוד לפני שאני מספיק ללכת אני כבר על הרצפה מה שנקרא, עף, דחיפה כמו שצריך, נפילה, פצעים".

עו"ד פרנקל מתאר, "הם ממשיכים הלאה, כאילו שום דבר לא קרה. מרוב הלם, קמתי מיד והלכתי הביתה. לא מסתכל על על הידיים שלי ועל הרגליים שלי. לא מבין מה היה פה".

תיעוד התקיפה של פרנקל (מצלמות אבטחה / באדיבות המצלם)

בתגובה לראיון נמסר מהמשטרה כי "מדובר בהתנהלות חריגה שאינה מקובלת ועומדת בניגוד מוחלט לנורמות ההתנהגות המצופה מכל שוטר. האירוע מצוי בבדיקה ובטיפול של מח"ש, ובהתאם לתוצאותיה ינקטו נגד השוטרים המעורבים הצעדים המתאימים".

הילדה זיסל מרגליות, שנפגעה מרימון ההלם סיפרה בראיון ל'כיכר השבת': "אני מרגישה מאד חלשה. הלכתי לשוק לקנות משהו ופתאום זרקו את הרימון וזה התפוצץ הייתי בתוך ענן העשן והרגשתי שאני נשרפת".

הילדה זיסי בראיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הילדה ששוכבת פצועה בביתה לאחר ששוחררה מבית החולים אליו פונתה אמש, מספרת באידיש כשאביה מתרגם, "ברחתי שאנשים יעזרו לי. ברגעים הראשונים לא ראיתי כלום".

כאשר הילדה נשאלת מה היא רוצה להגיד לצופי הסרטון, אומר לה אביה לומר 50 פעם "אשרי יושבי ביתך", בלי לצחוק, ואז הוא החל כביכול לתרגם את דבריה ואומר: "השוטרים הרשעים לא באים למען הבריאות שלנו, אלא רק מצאו עילה להוציא את הזעם על החרדים".

תיעוד זריקת הרימון על זיסי מרגליות (באדיבות יאיר לוי, 'פלורליסט')

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר